تبیان، دستیار زندگی
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: تفکر انتقادی یکی از اضلاع مهم گفتمان تحولی است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفکر انتقادی یکی از اضلاع مهم گفتمان تحولی است

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: تفکر انتقادی یکی از اضلاع مهم گفتمان تحولی است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تفکر انتقادی یکی از اضلاع مهم گفتمان تحولی است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز مرتضی نظری در نشست یک روزه هم اندیشی روسای ادارات و مدیران روابط عمومی حوزه ستادی و استانی که با شعار «گفتمان  تحول در آموزش و پرورش» در باشگاه  فرهنگیان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ سازمانی در حوزه های ستادی، اظهار کرد: هیچ فرهنگ تحولی  در دستگاه های اجرایی  موفق نمی شود  مگر اینکه روحیه  وفاق و همدلی و وسعت دید بر آن  مجموعه  حاکم شود.

وی اخلاق مداری، تکریم پیشکسوتان و گفتمان تحول را سه اولویت کاری روابط عمومی در دولت دوازدهم برشمرد و تصریح کرد: یکی از ملزومات توفیق مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی آن است که جایگاه آن ها در پست مشاور مقام ارشد حوزه های اجرایی تضمین شود.

نظری دفاع از حقوق معلم و دانش آموز را یکی از مهم ترین اصول در روابط عمومی دانست و خاطرنشان کرد: بیان واقعیت ها برای جامعه از وظایف روابط عمومی هاست اما باید دقت شود در انعکاس واقعیت ها از اغراق  خودداری  شود.

وی ادامه داد: باید تلاش  شود مشکلات به مسئله تبدیل شود و حل آن در دستورکار وزارتخانه قرار گیرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، تفکر انتقادی را یکی از اضلاع مهم گفتمان تحولی دانست و اظهارکرد: تفکر انتقادی بدان معناست که هر مسئله ای در جامعه  مطرح شود فوراً آن را نپذیریم ، تامل کنیم و نسبت به آن عکس العمل نشان دهیم و تلاش کنیم این فرهنگ را در بین دانش آموزان نهادینه کنیم .

وی توسعه همدلی در آموزش و پرورش را بسیار ضروری دانست و افزود: امروز نظام ارزشی و معنایی جامعه نسبت به دهه های  اخیر تغییر کرده و نیازمند استفاده از زبان  و ادبیات متناسب  با نسل جدید هستیم بنابراین اصرار بر استفاده  از روش هایی  که در سه دهه قبل مرسوم بوده برای نسل جدید، موثر نخواهد بود.

نظری، نزدیک کردن آموزش و پرورش با واقعیت های جامعه را از ضروریات برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم مسیر حرکت  خود را از طریق صندوق های رای تعیین کردند، مسئولین دولتی نیز باید ضمن حرکت در این مسیر به رای مردم احترام بگذارند، بنابراین تحول در آموزش و پرورش باید به رنگ  رای مردم در آید.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش