تبیان، دستیار زندگی
نوزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی با شركت یك هزار و199 طرح از سراسر كشور در دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد

نوزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی با شركت یك هزار و199 طرح از سراسر كشور در دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار شد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

نوزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز مرحله كشوری نوزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی كه با شركت 8 هزار و 200 طرح در مرحله استانی و معرفی یك هزار و 199 طرح برگزیده به مرحله كشوری از 12 شهریور ماه آغاز و تا15 شهریور ماه ادامه دارد.

براین اساس؛ طرح های ارائه شده در این مرحله در 15 گروه؛ هنر، زبان و ادبیات فارسی، ریاضی ، فیزیك یا شیمی، كامپیوتر، مكانیك، كشاورزی و منابع طبیعی و مكاترونیك، معماری و عمران، علوم اجتماعی، علوم اسلامی و ادیان، علوم پزشكی و زیستی، نانو و برق الكترونیك توسط داوران مورد بررسی قرار می گیرد.

در این مرحله دانش آموزان حضوراً به ارائه و دفاع از طرح خود در حضور داوران می پردازند و130 داور كشوری كار ارزیابی و بررسی طرح های ارائه شده را برعهده دارند.

براساس این گزارش؛ 4 طرح از مدارس خارج از كشور ارائه شد و استان های تهران، فارس، كرمان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین طرح را در این جشنواره ارائه داده اند و هم چنین بیشترین آثار ارائه شده به ترتیب در رشته های ؛ زبان و ادبیات فارسی، هنر، علوم پزشكی و زیستی می باشد.

شایان ذكر است؛ در این جشنواره ابتدا 300 طرح به طور مستقیم توسط داوران و بدون حضور صاحبان طرح انتخاب و 150 طرح نیز در بررسی مجدد انتخاب و معرفی شدند، بنابراین پیش بینی می شود از این تعداد بین 60 تا90 طرح جهت داروی مشترك وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مرحله نهایی ملی راه یابند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش