تبیان، دستیار زندگی
ان به گزارش رسا متن این پیام بدین شرح است: «بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌ الحمدلله‌ رب‌ العالمین‌ و الصلاه‌ علی‌ سید الانبیاء محمد و آله‌ الساده‌ الاوصیاء الطاهرین‌ و بعد؛ چنان‌ که‌ مکررا از شرکت‌ در انتخابات‌ سوال‌ شده‌ ، د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متن پیام حضرت آیت الله العظمی بهجت به مناسبت انتخابات خبرگان

به گزارش رسا متن این پیام بدین شرح است:
«بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

الحمدلله‌ رب‌ العالمین‌ و الصلاه‌ علی‌ سید الانبیاء محمد و آله‌ الساده‌ الاوصیاء الطاهرین‌
و بعد؛ چنان‌ که‌ مکررا از شرکت‌ در انتخابات‌ سوال‌ شده‌ ، در جواب‌ آنها آن‌ چه‌ اظهار شده‌ است‌ بیان‌ می‌ شود. اینجانب‌ جهات‌ سلبیه‌ و اثباتیه‌ را متعرض‌ می‌ شوم.
کسانی‌ که‌ بنا دارند در رای‌ دادن‌ و یا انتخاب‌ شدن‌ شرکت‌ نمایند، باید متذکر باشند که‌ کسانی‌ حق‌ انتخاب‌ شدن‌ و امین‌ مردم‌ باایمان‌ در مورد دین‌ و دنیا بودن‌ را دارند که‌ از رجال‌ با عقل‌ کامل‌ کافی‌ و ایمان‌ کامل‌ از شیعه‌  اثنا عشریه‌ و با علم‌ به‌ مسائل‌ شرعیه‌ در شخصیات‌ و اجتماعیات‌ و با شجاعت‌ باشند ؛ و از آن‌ هایی‌ باشند که‌ در اظهارات‌ و تروک‌، «لایخافون‌ فی‌ الله‌ لومه‌ لائم‌» باشند و از رشوه‌ ها و تخویفات‌ ونحو آنها دور باشند‌.
نظر نکنند که‌ تا به‌ حال‌ چه‌ بوده‌، بلکه‌ نظر نمایند که‌ از حال‌ چه‌ باید بشود و چه‌ باید نشود و باید پرهیزکار و خدا ترس‌ باشند. اراده‌ خدای‌ تعالی‌ را بر همه‌ چیز ترجیح‌ بدهند. اگر فاقد بعض‌ صفات‌ باشند، اهل‌ ائتمان‌ نیستند و رای‌ دادن‌ برای‌ فاقدها بی‌ اثر است‌ ، بلکه‌ جائز هم‌ نیست‌. مشکوک‌ هم‌ متروک‌ است‌.‌ تفحص‌ هم‌ باید کامل‌ باشد و بدون‌ مداخله‌ دوستی‌ و دشمنی‌ در امور نفسانیه‌ باشد‌ ، در حال‌ رای‌ دادن‌ و گرفتن‌ خدای‌ عظیم‌ را ناظر به‌ تمام‌ خصوصیات‌ همه‌ بدانند. کسانی‌ هم‌ که‌ واجد خصوصیات‌ مذکوره‌ باشند که‌ جائز باشد رای‌ دادن‌ و گرفتن‌ درباره‌‌ آنها، واجب‌ می‌ شود با توانایی‌ اگر بدانند یا احتمال‌ بدهند که‌ فاقد بعض‌ آنها خواهند رای‌ گرفت‌ ملاحظه‌ نمایید دول‌ کفر را چگونه‌ انتخاب‌ می‌ نمایند و انتخاب‌ می‌ شوند و چه‌ کسانی‌ انتخاب‌ می‌ شوند و از چه‌ راه‌ هایی‌ انتخاب‌ می‌ شوند و چه‌ کارهایی‌ در مجلس‌ های‌ خودشان‌ اظهار می‌ کنند و دولت‌ های‌ آنها چه‌ عملیاتی‌ بر طبق‌ قانون‌ مملکت‌ و برخلاف‌ قانون‌ عقل‌ و دین‌ حتی‌ ادیان‌ منسوخه‌ آنها انجام‌ می‌ دهند ، که‌ فساد و افساد آنها بر همه‌ عقلای‌ دنیا آشکار است‌، مخالفت‌ نمایید با چگونگی‌ کارهای‌ آنها و چگونگی‌ وسایل‌ و اسباب‌ و مسببات‌ آنها که‌ مطابقت‌ با هیچ‌ دین‌ اصل‌ دار و هیچ‌ قانون‌ عقل‌ پسند ندارند‌.
عصمکم‌ الله‌ وایانا من‌ الزلات‌ کلها بمحمد و آله‌ الطاهرین‌ صلوات‌ الله‌ علیهم‌ اجمعین‌.
والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌ الله‌ و برکاته‌»