تبیان، دستیار زندگی

تا بازبینی دستورالعمل اردوهای دانش آموزی، حرکت شبانه اتوبوس اردوها ممنوع شود

رئیس جمهور درپی سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی؛ دستور داد: تا بازبینی دستورالعمل اردوهای دانش آموزی، حرکت شبانه اتوبوس های اردوها ممنوع شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
تا بازبینی دستورالعمل اردوهای دانش آموزی، حرکت شبانه اتوبوس های اردوها ممنوع شود تا بازبینی دستورالعمل اردوهای دانش آموزی، حرکت شبانه اتوبوس های اردوها ممنوع شود

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر روحانی در جلسه هیات دولت با ابراز تأسف از سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی، اظهارداشت: خبر ناگوار سانحه رانندگی که به جان باختن و مصدومیت تعدادی از دختران دانش آموز انجامید، همه ملت ایران را اندوهگین کرد.

رئیس جمهور افزود: این نخستین بار نیست که استعداد های آینده کشور قربانی حوادث جاده ها می شوند و نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت و به ابراز تأسف بسنده کرد.

وی تصریح کرد: لازم است دستورالعمل اردوهای دانش آموزی با عبرت آموزی از این حوادث، ظرف یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی بازبینی جدی شود و به تصویب برسد و تا آن زمان حرکت شبانه اتوبوس های این گونه اردوها ممنوع شود.

روحانی با تأکید بر اینکه باید مقررات مربوط در مورد ایمنی و استاندارد وسایل نقلیه و رانندگان برای حمل و نقل دانش آموزان به دقت اعمال شود، اظهار داشت: اینگونه اردوها باید در سطح گسترده تر و محلی برنامه ریزی شود و از مسافت های طولانی اجتناب گردد. هم چنین لازم است اطلاعات مربوطه بطور کامل در اختیار اولیاء دانش آموزان قرار گیرد و با رضایت و همکاری آنان اجرا شود.

 

 

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش