تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از اختصاص اعتبار۱۰۰میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس در سال 96 خبرداد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس در سال 96

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از اختصاص اعتبار۱۰۰میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس در سال 96 خبر داد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس در سال 96

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدتقی‌ نظرپور‌ اظهاركرد:‌ از ابتدای انقلاب تاکنون‌ 20 درصد فضاهای‌ کشور توسط خیّرین‌ ساخته شده و اکنون این رقم به 50 درصد افزایش یافته است.

وی با تاكید بر تغییر دیدگاه ها در حوزه تامین فضای آموزشی و ایمن سازی ساختمان ها، افزود: در حال حاضر ساختمان ‌هایی در مجموعه آموزش و پرورش‌ با قدمت بالا وجود دارد‌.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌ گفت: ردیف مستقلی در قانون بودجه برای مقاوم‌ سازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده است، هم چنین ردیفی‌ برای تخریب و بازسازی‌ و مقاوم سازی 965 کلاس‌ برای امسال در دست اقدام است.

نظرپور‌ به وضعیت سیستم‌ های گر‌مایشی استاندارد مدارس اشاره و بیان کرد: اکنون حدود 85 درصد سیستم‌ های گرمایشی‌ مدارس استاندارد هستند و سعی داریم در بحث استانداردسازی‌ سوخت را از داخل کلاس‌ ها خارج کنیم‌.

وی تصریح کرد: اکنون برای قریب‌ به 13 میلیون دانش ‌آموز فضای آموزشی در نظر گرفته شده و تا پایان برنامه ششم توسعه این تعداد به بیش از 14 میلیون افزایش پیدا می ‌کند بنابراین‌ باید در بحث‌ ساخت و ساز فضاهای جدید تلاش کنیم‌.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در خصوص به کارگیری‌ فناوری ‌های جدید در مدارس تصریح کرد: فناوری پیشرفت‌ زیادی داشته و باید خود را با آن تطبیق‌ دهیم‌ و به گونه‌ ای شرایط را ایجاد کنیم که فضای فیزیکی‌ در رشد شکوفایی استعداد دانش ‌آموزان مؤثر واقع شود‌.

نظرپور‌ با بیان اینکه فضای فیزیکی‌ می‌تواند مکمل‌ فعالیت ‌های معلم باشد، یادآور شد: در فضای آموزشی مسائل فنی‌ اهمیت بسزایی دارد اما مهم تر از این موارد کیفیت کار است که در روند آموزش نیز مؤثر خواهد بود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش