تبیان، دستیار زندگی
در این زمانه همسر پیدا کردن برای خیلی ها تبدیل به یک معضل بزرگ شده تا جایی که در این مسیر دست به هر وسیله ای می زنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شوهر با یه فوت جادو!

در این زمانه همسر پیدا‌ کردن برای خیلی‌ها تبدیل به یک معضل بزرگ شده تا جایی که در این مسیر دست به هر وسیله‌ای می‌زنند. آری! هر وسیله‌ای؛ از نوشتن دعا روی پوست خَر گرفته تا ریختن پودر استخوان سگِ مرده در غذا.

شوهر با یه فوت جادو!

امروزه افراد برای رونق و افزایش کسب و کار خود دست به هرکاری می زنند و جالب آنکه مشتریان فراوانی هم برای آنها یافت می‌شود که بدون در نظر گرفتن عواقب کار وارد مسیری غیرمنطقی و نامعقول می شوند. در این راستا عده‌ای برای یافتن همسفرِ یک زندگی مشترک، به هر قیمتی یا هر ترفندی به خانه دعانویسان و جادوگران راه می‌یابند.

متاسفانه هنوز هم زیاد هستند افرادی که سعی دارند خواسته های خود را از زندگی به هر قیمتی به دست آورند، خواسته هایی که شاید گاه مسیر زندگی فرد را به ناکجاآباد تغییر دهد.

طلسم ازدواج فوری!

"طلسم برای ازدواج با شخص مورد نظر"، "طلسم ازدواج با معشوق" و در رتبه بعدی "طلسم ازدواج فوری!" ؛ بله ازدواج فوری! معنی‌اش این است که اگر مایلید بدون تلف کردن زمان و خیلی فوری و فوتی ازدواج کنید، می‌توانید سراغ یک دعانویس حرفه‌ای بروید و گره از بخت کور بگشایید. پیدا کردنش کمی زمان می‌خواهد اما عاقبت می‌توانید یکی از آن کاردرست‌هایش را پیدا کنید؛ یکی از همان‌ها که برای خودش دک و پزی دارد، کارت ویزیت چاپ کرده و سایت، کانال تلگرام و اینستاگرام راه انداخته و در فهرست خدمات ارائه ‌شده‌اش استخاره، دعا، سرکتاب، کارگشایی، بخت گشایی عادی، بخت گشایی فوری، مِهر و محبت، رزق و روزی و ... است. یک شماره تلفن همراه هم هست. توضیحات بیشتر را می‌توانید در کانال تلگرامی دعانویس مورد نظر بخوانید. اینها توضیحات منشی فرد دعانویس است که پشت تلفن به افراد می‌گوید. سپس نشانی سایت را می‌دهد و می گوید که آدرس کانال و اینستاگرام را می‌توانم از همانجا بردارم. اصرار دارد که حتما اول کانال را ببینیم و بعد برای وقت گرفتن تماس بگیریم.

جای تاسف است که با مشاهده‌ی این قبیل حوادث، هنوز هم افراد زیادی برای حل مشکلات خود به رمال و دعانویس مراجعه می‌کنند.

وارد کانال تلگرامی و صفحات این دعانویس‌ها که می‌شوی، لیست سحر و نسخه‌های اجرایی کم نیستند، تنها گوشه‌ای از آنها عبارتند از: نسخه‌ای برای ایجاد مهر و محبت بین شوهر و زن، دعای جلب نظر، دعا عاشق کردن دیگران، دعا و طلسم آشتی شوهر و زن، طلسم عاشق کردن همسر، طلسم جذاب شدن، دعای جلب محبت، دعا از بین بردن دعوا، نسخه‌ای برای عاشق کردن زوجین، دعا محبت در زندگی زناشویی و ...

اینکه دعانویس‌ها هم از قافله پیشرفت تکنولوژی و فعالیت در فضای مجازی عقب نمانده‌اند آنقدر عجیب نیست که تعداد دنبال‌کنندگان این صفحات عجیب است. کانال تلگرام دعانویس مربوطه حدود ۸۰۰۰ عضو دارد و این مجریان نشان دهنده‌ی آمار غیرقابل تصور افرادی است که سرنوشت خود را با استفاده از تجویزات این افراد رقم می‌زنند و اکثر آنها یا دخترانی هستند که به دنبال همسر دلخواه خود می‌گردند و یا مادرانی که برای بخت گشایی دختر و پسر خود سر از این دکان‌های دروغین درآورده است.

مراجعه کنندگان موظفند تمامی آنچه که این افراد شیاد در قالب دعا و سحر به آنها تجویز می‌کنند را به ورطه‌ی اجرا درآورند و بی تردید اگر نتیجه‌ی مطلوب حاصل نشود، اشتباه از نحوه‌ی اجرای فرد مراجعه کننده است!. احتمالا یا دعا را دقیقا در جایی که باید مخفی نکرده و یا میزان پودر استخوان سگ مرده کم بوده!.

طلسم محبت شوهر و زن

هستند مواردی که در این میان بنا به دلایلی مجزا از سحر و جادو به خواسته خود رسیده و آن را حاصل از روند در پیش گرفته می دانند. این افراد بعد از پیدا کردن همسر دلخواه به وسیله دعاهای فرد دعانویس[!] باید به دنبال انواع و اقسام دعاها برای جلب نظر همسر خود و پایبندی وی به زندگی مشترک باشند. و این راه ادامه دارد ...

تجاوز با شگرد دعانویسی

باید توجه داشت که موضوع به همین سادگی و همین جا ختم نمی‌شود؛ شیادانی که با سحر و دعانویسی برای خود دکان باز کرده‌اند افکار شومی در سر دارند که گاه گریبانگیر برخی مراجعه کنندگان می‌شود. افکاری همچون تعرض به زنان مراجعه کننده و وادار کردن آنها به خواسته‌ای شوم.

"مردی که به بهانه دعا نویسی، زنان جوان را اغفال و آنان را وادار می کرد که لخت شوند تا بر روی بدن آنها دعا بنویسد، دستگیر شد." کم نیستند از این دست خبرهایی که گه گاه به گوش می‌رسند اما هرگز تصور نمی‌کنیم که روزی خود ما قربانی شویم!.

برخی از قربانیان که پس از تعرض جنسی دست به شکایت زدند می‌گویند: ما در زندگی مشکلاتی داشتیم و هیچ راه حلی برای آنها پیدا نمی کردیم تا اینکه از دوستان یا همسایه‌ها شنیدم فردی با دعا نویسی و رمالی مشکلات و گرفتاری‌ها را برطرف می‌کند. به امید اینکه زندگی به روال خوب و دلخواه برسد وارد این مسیر شدیم.

یکی دیگر از قربانیان مدعی می‌شود که بخاطر مشکلات خانوادگی به محل کار مرد رمالی رفتم و از او خواستم برایم دعایی بنویسد. آن مرد با حوصله به حرف‌هایم گوش کرد و از مشکلاتم باخبر شد. بعد گفت علاج کار را می داند و دعایی بلد است که به همه این بدبختی‌ها پایان می‌دهد. زن شاکی ادامه داد؛ مرد دعانویس به من گفت برای اینکه دعا اثر بیشتری داشته باشد باید آن را روی بدنم بنویسد. من که از گرفتاری‌ها به تنگ آمده بودم و دنبال راه نجاتی می‌گشتم چاره‌ای جز این پیدا نکرده و چون وی مرد مسنی بود به او این اجازه را دادم. اما پس از اینکه لباسم را در آوردم مرد دعانویس همزمان با نوشتن، بدن من را لمس می کرد و کم کم متوجه شدم که رفتار او غیر عادی است و من به رفتار او اعتراض کردم و خواستم لباسم را بپوشم که او بدون توجه به واکنش من، به سمتم حمله‌ور شد و مرا مورد آزار جنسی قرار داد.

در این راستا پلیس آگاهی استان تهران و البرز با بیان اینكه از سال گذشته تاكنون هشت رمال و دعانویس دستگیر و روانه زندان شده‌اند، گفت: تا به حال 45 مالباخته از این رمالان شكایت كرده‌اند.

کلام آخر

جای تاسف است که با مشاهده‌ی این قبیل حوادث، هنوز هم افراد زیادی برای حل مشکلات خود به رمال و دعانویس مراجعه می‌کنند.

بی‌تردید اینکه افرادی در سطح جامعه ادعا کنند که توانایی حل مشکلات مردم به ویژه بخت گشایی را دارند مدعیان دروغین هستند. افرادی که دعایشان گیرایی دارد، باید مراتبی را طی کنند تا به حد خاصی از خلوص برسند البته آن هم شرایطی دارد و شکی نیست فردی که به چنین درجه‌ای برسد هرگز دست به چنین اقدامات شومی نمی‌زند. اما افرادی که برای خودشان کاسبی راه انداخته‌اند و برای سودجویی، کلاه سر دیگران می‌گذارند از لحاظ قانونی مجرم هستند.


منابع: باشگاه خبرنگاران جوان/ خبرگزاری ایسنا