تبیان، دستیار زندگی
روسیه اقدامات اخیر آمریکا علیه هیات های دیپلماتیک و تجاری اش در این کشور را اوباش گری دولتی خواند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روسیه: اقدامات آمریکا "اوباش‌گری دولتی" است

روسیه اقدامات اخیر آمریکا علیه هیات‌های دیپلماتیک و تجاری‌اش در این کشور را "اوباش‌گری دولتی" خواند.

بخش سیاست تبیان

سرگئی ریابکوف

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در جریان نشست مقامات کشورهای گروه اقتصادی بریکس در شهر شیامن چین گفت، اقدامات اخیر واشنگتن علیه برخی تاسیسات دیپلماتیک روسیه در خاکش به مثابه "اوباش‌گری دولتی" است.

وی به خبرنگاران در اجلاس بریکس در چین گفت: من می‌خواهم اتفاقاتی که در آمریکا می‌افتد را اوباش‌گری دولتی بخوانم. ریابکوف همچنین درباره بحران کره شمالی نیز گفت: در مورد مساله کره شمالی دیگر جای هیچ گونه تشدید تنشی وجود ندارد.

وی افزود: کسانی که هوشمندتر و قدرتمندتر هستند باید خویشتنداری نشان دهند. در وضعیت فعلی هر گونه اقدام اشتباه ممکن است منجر به انفجار وضعیت شود و باید این بحران را با راه حل سیاسی حل کرد. وی خاطرنشان کرد، بسیاری از شرکت کنندگان در بحث در مورد مشکل کره شمالی دارای نفوذ بر این کشور هستند.

ریابکوف گفت: می‌توان با ارائه پیشنهادهای واقع بینانه برای گفت‌وگو بر پیونگ یانگ تاثیر گذاشت اما در اینجا مساله تا حد زیادی وابسته به تصمیم همتایان آمریکایی ما است که متاسفانه دوست دارند از زبان تحریم و تهدید به جای جستجوی راه حل از طرق دیپلماتیک استفاده کنند. مذاکرات مستقیم درباره کره‌شمالی تنها راه حل پیش رو است. وضعیت کنونی در کره شمالی منجر به انفجار اقتصادی و نظامی خواهد شد.


منبع: ایسنا