تبیان، دستیار زندگی
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ، با تاکید بر پرهیز از تحقر سرباز و دوران سربازی تصریح کرد که ما با یک شخصیت آسیب دیده و شکست خورده نمی توانیم مقابل دشمن بایستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سردار سلامی:سرباز مظهر اقتدار ما است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ، با تاکید بر پرهیز از تحقر سرباز و دوران سربازی تصریح کرد که ما با یک شخصیت آسیب دیده و شکست خورده نمی‌توانیم مقابل دشمن بایستیم.

بخش سیاست تبیان

سردار سلامی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش مهارت آموزی سربازان با تاکید بر اینکه نگرش به سرباز و تحول آن باید از ذهن ها و دلهای ما آغاز شود  اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که دایره نگاه به سرباز از یک ابزار به یک هدف ، هویت و سرمایه در حال تغییر است و همین که امروز سرباز را به عنوان بخشی از سرمایه ملی خود می دانیم نقطه آغاز یک تحول ملی است.

وی خاطر نشان کرد: شخصیت سرباز باید نماد استحکام، شرافت، فداکاری، وفاداری، ایمان، جهاد و شهادت طلبی باشد؛ چراکه ما می خواهیم با بزرگترین قدرتهای تاریخ حیات بشر با تکیه بر سربازان به عنوان رکن دفاع بجنگیم، بنابراین باید سرباز را در تراز این جهاد بزرگ تربیت نماییم.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه حوزه جهاد سپاه فقط جنگ نظامی نیست، بلکه عرصه فرهنگی و جنگ نرم نیز از اهداف دشمنان است و درحوزه جهاد سربازان محسوب می شود گفت: فضیلت نیروهای مسلح ما نسبت به ارتش‌های جهان بعد شخصیتی نیروی انسانی آن است وگرنه در ابزار دشمن از ما جلوتر است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه حوزه جهاد سپاه فقط جنگ نظامی نیست، بلکه عرصه فرهنگی و جنگ نرم نیز از اهداف دشمنان است و درحوزه جهاد سربازان محسوب می شود گفت: فضیلت نیروهای مسلح ما نسبت به ارتش‌های جهان بعد شخصیتی نیروی انسانی آن است وگرنه در ابزار دشمن از ما جلوتر است. سلامی با بیان اینکه جوانان دارای دو هویت احساس تعلق خاطر به جغرافیای محل تولد و احساس تعلق به باورها و ارزشهایی که الگوی رفتاری آنها را شکل می دهند هستند، اظهار کرد: دشمن هویت ما را هدف گرفته است و جوانان سرباز نیز هویت ما هستند.

سردار حسین سلامی با بیان اینکه امروز سربازانی داریم که از نخبگان و نابغه‌های علمی کشور محسوب می شوند و باید بتوانیم آنها را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ در آینده آماده کنیم، اظهار کرد: سرباز مظهر اقتدار ما است وشخصیت او نماد تمام و کمال نگرش ما نسبت به جوان است. در صورتی که این نگاه را معیارخود قرار دهیم شاهد تغییر رویکرد و نگاه خود نسبت به سرباز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سربازان تربیت پذیر و مدیریت پذیر هستند و از تحقیر بیزارند و تکریم آنها را بزرگ می کند،  بر نقش صداوسیما و رسانه های در ترسیم شخصیت سرباز تاکید کرد و گفت: ما با یک شخصیت آسیب دیده و شکست خورده نمی‌توانیم مقابل دشمن بایستیم، بنابراین باید تلاش نماییم که برای سربازان خود شخصیت سازی کنیم.

سلامی تصریح کرد: فرماندهان نباید از موضع درجات به سربازان نگاه کنند؛ چراکه نقش‌های ما متفاوت است اما در فضیلت شبیه یکدیگر هستیم. سلامی با بیان اینکه از سال 85 موضوع مهارت آموزی در منشور سربازی سپاه قرار دارد، اظهار کرد: باید پادگان‌ها را به جذاب‌ترین محیط های جامعه تبدیل کنیم .

وی با تاکید بر اینکه فرماندهان باید مراقب وضعیت سربازان باشند خاطر نشان کرد:زمانی که به موضوع خودکشی سربازان نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که اگر فرمانده به مشکلات سربازان توجه کرده بود و در جهت رفع آنها تلاش می‌کرد، این اتفاق نمی افتاد.

منبع: ایسنا