تبیان، دستیار زندگی
فرمانده کل ارتش با تاکید بر لزوم بازنگری نسبت به خدمت سربازی اظهار کرد: تقویت فرهنگ ارزشمند بودن خدمت سربازی موضوع مهمی است که اجرای آن برعهده رسانه ها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرلشکر موسوی: فرهنگ ارزشمند بودن خدمت سربازی باید تقویت شود

فرمانده کل ارتش با تاکید بر لزوم بازنگری نسبت به خدمت سربازی اظهار کرد: تقویت فرهنگ ارزشمند بودن خدمت سربازی موضوع مهمی است که اجرای آن برعهده رسانه‌ها است.

بخش سیاست تبیان

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در همایش مهارت آموزی سربازان با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه برای مهارت آموزی کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح اظهار کرد: چند سالی است که در ارتش انتظاراتمان از سرباز را حداقل و خدمات به او را به حداکثر در نظر گرفته ایم.

وی خاطر نشان کرد: سالهاست که در قسمت‌های مختلف ارتش تلاش می‌کنیم تا وظیفه اصلی خود را که تربیت یک مرد و شهروند خوب و سرباز انقلاب برای کشور است را انجام دهیم. فرمانده کل ارتش با بیان اینکه هنوز برخی امنیت آفرینی برای کشور را کار نمی دانند، تاکید کرد: باید نگاهی دوباره به ترسیم چهره سرباز در کشور داشته باشیم و تمرکز و اهمیت خدمت سربازی را بیشتر کنیم. تقویت فرهنگ ارتش مند بودن خدمت سربازی موضوع مهمی است که بر عهده رسانه‌ها قرار دارد.

سرلشکر موسوی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در ارتش در دوره های گذشته گفت: در حال حاضر نیز در نیروهای مسلح کار مهارت آموزی انجام می‌شود اما ارائه گواهی های پایان دوره و همچنین ایجاد بازار کار بر عهده بخش‌های دیگر قرار دارد.

سرلشکر موسوی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در ارتش در دوره های گذشته گفت: در حال حاضر نیز در نیروهای مسلح کار مهارت آموزی انجام می‌شود اما ارائه گواهی های پایان دوره و همچنین ایجاد بازار کار بر عهده بخش‌های دیگر قرار دارد. وی پذیرش مسئولیت از سوی جوانان را از جمله مهارت‌های مورد نیاز برای کارکنان وظیفه عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی قابل توجه مهاجر در کشور حضور دارند که هیچ کدام از آنها بیکار نیستند در این راستا در پادگان‌ها این ظرفیت وجود دارد که بسیاری از هنجارها را برقرار کنیم و به سربازان مهارت زندگی و سبک زندگی اسلامی ایرانی را آموزش دهیم.

سرلشکر موسوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه مهارت آموزی در ارتش از سال 71 آغاز شد و در سال 85 نیز به یکی از نقاط عطف خود رسید خاطر نشان کرد:پس از تاکیدات رهبری در سال 85 مبنی بر گسترش آموزشهای فنی و حرفه ای و اعطای مدرک سالانه 45 تفاهمنامه میان ارتش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شده است که تاکنون این تعداد به 442 تفاهمنامه رسیده است. هرساله در ارتش حدود 200 کلاس مختلف مهارت آموزی تشکیل می‌شود و تاکنون 125 هزار سرباز گواهینامه مهارت آموزی دریافت کرده‌اند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حرکت ایجاد شده برای افزایش مهارت آموزی به کارکنان وظیفه قابل مقایسه با حرکتهای قبلی نیست، گفت: سرلشکر باقری به صورت جدی به دنبال تبدیل این حرکت به حرکتی بزرگ برای کشور است، امیدوارم که به اهداف تعیین شده دست پیدا کنند.

منبع: ایسنا