تبیان، دستیار زندگی
ود طرح ادامه تحصیل طلاب حوزه های علمیه سفیران هدایت تدوین و برای تایید نهایی به مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ارسال شده است. مدیر حوزه های علمیه سفیران هدایت با بیان این خبر گفت : این حوزه های علمیه با هدف تربیت مبلغ در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امکان ادامه تحصیل طلاب حوزه های علمیه سفیران هدایت فراهم می شود

طرح ادامه تحصیل طلاب حوزه های علمیه سفیران هدایت تدوین و برای تایید نهایی به مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ارسال شده است.

مدیر حوزه های علمیه سفیران هدایت با بیان این خبر گفت : این حوزه های علمیه با هدف تربیت مبلغ در برنامه های آموزشی کوتاه مدت فشرده براساس مصوبه شورای عالی حوزه علمیه قم فعالیت خود را از سال 78 آغاز کرده است. دروس این حوزه ها 5 ساله بوده و هم اکنون دوره هشتم آن آغاز شده است و بیش از 200 نفر در این گروه از حوزه های علمیه فارغ التحصیل شده و 150 نفر نیز مشغول به تحصیل هستند که در دوران تحصیلی خود 190 واحد درسی می گذرانند.

حجت الاسلام ترسلی افزود: تعداد این حوزه ها درسراسر کشور 24 حوزه است که برخی از آنان مانند اهواز، رفسنجان و قزوین فارغ التحصیل داشته اند که فعالیت های تبلیغی آنان بسیار امیدوار کننده و موفق بوده است. نتایج مطلوب این فعالیت ها، تمایل به ایجاد حوزه های علمیه سفیران هدایت را در سراسر کشور را افرایش داده است، به طوری که به صورت متوسط هر ساله 8 حوزه سفیران هدایت در کشور ایجاد می شود.

وی افزود: طلاب در این مدارس علاوه بر تحصیل دروس مرسوم حوزه به صورت تخصصی با شیوه های تبلیغ و مهارت های کلاسداری و سخنرانی و حتی شیوه ذکر مصیت خوانی در منبر با تاکید بر آموزش و پژوهش در تاریخ اسلام، احادیث و قرآن همراه با حفظ شیوه های آموزشی حوزوی مانند مباحثه آشنا می شوند تا پس از فراغت از تحصیل بتوانند فعالیت های خود را در جامعه آغاز کنند.

ترسلی گفت: طلاب این مدارس در آغاز تحصیل متعهد به انجام فعالیت تبلیغی به میزان طول زمان تحصیل در حوزه هستند. 10 درصد از نخبگان این مدارس نیز قبل از آغاز فعالیت تبلیغی در آزمون سطح سه (کارشناسی ارشد) تبلیغ شرکت کرده و ادامه تحصیل می دهند. همچنین به زودی اولین گروه فارغ التحصیلان این مدارس دوره فعالیت های تبلیغی خود را به اتمام خواهند رساند که در حال برنامه ریزی برای فراهم کردن شرایط ادامه تحصیل آنان در حوزه های علمیه کشور هستیم. آیین نامه ادامه تحصیل این گروه از طلاب تدوین و به مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ارسال شده است.

مدیر حوزه های علمیه سفیران هدایت افزود: انجام فعالیت های عملی درکنار تلاش های علمی، ترسیم اهداف سالیانه در کسب علوم مختلف و احراز صلاحیت عملی در کنار کنار اخذ نمره علمی از ویژگی های این حوزه های علمیه است.