تبیان، دستیار زندگی
بل استقرار دائم اساتید و فعالیت بدون تعطیل کتابخانه 20 هزار جلدی در کنار دیگر امکانات آموزشی موجب استقبال فراوان از حوزه علمیه فیضیه شده است به طوری که هم اکنون طلاب از بیش از 10 استان کشور در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحصیل طلاب 10 استان کشور در حوزه علمیه فیضیه بابل

استقرار دائم اساتید و فعالیت بدون تعطیل کتابخانه 20 هزار جلدی در کنار دیگر امکانات آموزشی موجب استقبال فراوان از حوزه علمیه فیضیه شده است به طوری که هم اکنون طلاب از بیش از 10 استان کشور در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مسئول حوزه علمیه فیضیه بابل با اعلام این خبر گفت: این حوزه علمیه از سال 62 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون نزدیک به 230 طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند، همچنین حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) روستای زاغ مرز بهشهر نیز تحت پوشش این مدرسه علمیه قرار دارد. این دو مرکز در سال جاری تحصیلی نزدیک به 100 طلبه را پذیرش کرده اند.

حجت الاسلام محمد فاضل گفت : 36 خانه اساتید، 15 مدرس، 80 حجره، سیستم گرمایی و سرمایی مناسب، 10 استاد، 15 مدرس و 3 دستگاه رایانه از امکانات این مدرسه علمیه است. وسعت فراوان زمین نیز امکان تاسیس بخش های چون خوابگاه، سالن غذاخوری و آشپزخانه در کنار مسجد را نیز فراهم کرده است.

وی افزود: کتابخانه این حوزه نیز با در اختیار داشتن بیش از 20 هزار جلد کتاب به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در اختیار طلاب ، دانشجویان و دیگر علاقمندان است. بسیاری از این کتاب ها، کتاب های مرجع بوده و از شهرهای دیگر نیز برای استفاده از این کتابخانه به این شهر می آیند.

مسئول حوزه علمیه فیضیه بابل افزود: همچنین این حوزه 36 خانه استاد در درون خود دارد که مدیر، اساتید و گروهی از طلاب در این خانه ها سکونت داشته و این موضوع امکان ارائه در دسترس بودن اساتید در تمامی ساعات را فراهم کرده است، به همین دلیل استقبال از حضور در این حوزه بسیار زیاد بوده و طلاب بیش از 10 استان کشور در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند. این حوزه دارای رتبه چهارم کشور در فعالیتهای آموزشی است.