تبیان، دستیار زندگی
سعیده موسوی زاده، شاعر و منتقد ادبی از انتشار مجموعه شعر کودکانه «مرا مثل یک ابر بالا ببر» خبر داد و گفت که این اثر از سوی به نشر منتشر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شعرهایی در قالب نیمایی با موضوع «ستایش خدا»

سعیده موسوی‌زاده، شاعر و منتقد ادبی از انتشار مجموعه شعر کودکانه «مرا مثل یک ابر بالا ببر» خبر داد و گفت که این اثر از سوی به نشر منتشر شده است.

بخش ادبیات تبیان
سعیده موسوی‌زاده

سعیده موسوی‌زاده درباره جدیدترین اثرش اظهار کرد: به تازگی انتشارات به نشر جدیدترین مجموعه شعرم با عنوان «مرا مثل یک ابر بالا ببر» را منتشر کرده است.

شاعر این کتاب توضیح داد: این مجموعه دربردارنده حدود 24 شعر در قالب نیمایی با موضوع «ستایش خدا» است و برای کودکان گروه سنی «ج» منتشر شده است.

به گفته موسوی‌زاده، کودکان با خواندن اشعار این کتاب می‌توانند به زیبایی‌های خلقت و آفرینش گیاهان و پرندگان و سایر موجوداتی که در اطرافشان وجود دارد، بیشتر بیندیشند و شکرگزاری کنند.

در یکی از شعرهای این کتاب می‌خوانیم:

«خدایا!

تو خوبی

تو که خالق هر طلوع و غروبی

بتاب! از تو گرم است و روشن

دل آسمان و زمین و دل من

خدایا!

تو خوبی

تو در مشرق و مغربی. در شمال و جنوبی

تو دربویگل،در رگ برگ‌هایی

در آواز زیبای بلبل

در آهنگ چشمه

تو در هر کجایی...»

مرا مثل یک ابر بالا ببر

سعیده موسوی‌زاده، شاعر کودک و نوجوان در سال 1344 در مشهد متولد شد و دارای لیسانس فلسفه است. وی از سال 1363 گفتن شعر و از سال 1371 نوشتن قصه برای کودکان را به‌صورت جدی آغاز کرد. برخی از آثار موسوی‌زاده عبارتند از «نه جیک جیک نه قار قار»، «آن»، «عاشقم پس هستم»، «شعر باران»، «هی برف برف، هی برف» و مجموعه 6 جلدی «قصه‌های شاهنامه».


منبع: ایبنا