تبیان، دستیار زندگی
آنچه اینک پیش روی شماست، یکی از زیباترین تلاوت های سید امید حسینی زاده است که در سال 1370، در حسینیه ارشاد تهران و در حضور رئیس جمهور وقت، مرحوم هاشمی رفسنجانی و نیز سه تن از مشاهیر قاریان مصر، استاد شعیشع، شحات انور و متولی عبدالعال، اجرا شده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاهکار نوجوان ایرانی در حضور قاریان مصری

در همین سال‌ها، استعدادهای درخشانی در میان نسل تازه انقلاب ظهور کردند که عمدتا از خاک هنرپرور خراسان برخاسته بودند. هنوز خاطره تلاوت‌های دهه 60 جواد فروغی و حامد شاکرنژاد از ذهن و زبان مردم نرفته است. سید امید حسنی زاده یکی از آن استعدادهاست که در آن سال‌ها به سبک مرحوم شیخ عبدالباسط به تلاوت می‌پرداخت.

شکوری_شبکه تخصصی قرآن تبیان

سید امید حسینی زاده

اگر مصر را مهد تلاوت قرآن در جهان اسلام بشماریم، مشهد الرضا، بدون تردید مهد تلاوت قرآن در ایران‌ است. پیش از انقلاب، قرائت قرآن به سبک مدرن اگر چه در تهران کم و بیش جاری بود اما نهضت تلاوت به سبک قاریان مصری، نخست از مشهد، راه افتاد و آنگاه در جاهای دیگر فراگیر شد. سلسله‌جنبان این حرکت فرهنگی_آئینی هم کسی نبود جز حضرت والی والا، مقام معظم رهبری، که سال‌ها پیش از انقلاب، در حسینیه هدایت مشهد جلسه تفسیر قرآن داشت و پیش از منبر، قاریانی چون سید مرتضی سادات فاطمی را تشویق می کرد تا به سبک بزرگانی چون مصطفی اسماعیل تلاوت کنند. تنفس در زیر سایه امام رئوف و وجود مشوق هنردوستی چون مقام معظم رهبری، دو عامل رشد و درخشش قاریان مشهدی است.

بعد از انقلاب نیز، با دعوت از مشاهیر قاریان مصر به ایران و حضور قاریان برجسته‌ای چون ابوالعینین شعیشع، شحات محمد انور، راغب مصطفی غلوش و...در حسینیه ارشاد تهران(سال‌های 68 تا 71)، جنبش تلاوت قرآن به شیوه نوین به مرحله اوج خود رسید.

در همین سال‌ها، استعدادهای درخشانی در میان نسل تازه انقلاب ظهور کردند که عمدتا از خاک هنرپرور خراسان برخاسته بودند. هنوز خاطره تلاوت‌های دهه 60 جواد فروغی و حامد شاکرنژاد از ذهن و زبان مردم نرفته است.

یکی از قاریان خوش‌خوان نوجوان در آن سال‌ها، سید امید حسنی زاده بود که در محافل بزرگ به سبک مرحوم شیخ عبدالباسط به تلاوت می‌پرداخت.

آنچه اینک پیش روی شماست، یکی از زیباترین تلاوت‌های سید امید حسنی زاده است که در سال 1370، در حسینیه ارشاد تهران و در حضور رئیس جمهور وقت، مرحوم هاشمی رفسنجانی و  نیز سه تن از مشاهیر قاریان مصر، استاد شعیشع، شحات انور و متولی عبدالعال، اجرا شده است.