تبیان، دستیار زندگی
آیــا مــی دانید بهترین سن برای بــارداری چنــد سالگی است؟ به یاد داشــته باشید که ســنین 20 تا30 سالگی بهترین سن برای باروری است. این در حالی است کــه به طــور متوســط حدود 12 ســال فرصت خواهید داشــت تــا بتوانید تعداد فرزندان ایده آل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین سن بارداری!

آیــا مــی دانید بهترین سن برای بــارداری چنــد سالگی است؟ به یاد داشــته باشید که ســنین 20 تا30 سالگی بهترین سن برای باروری است. این در حالی است کــه به طــور متوســط حدود 12 ســال فرصت خواهید داشــت تــا بتوانید تعداد فرزندان ایده آل خــود را با در نظر گرفتن اصول سلامت به دنیا بیاورید.

بخش سلامت تبیان
بارداری، بچه دار شدن، بهداشت روانی،تک فرزندی، زوجین

دختران قبل از 18 ســالگی جهت حفظ ســلامتی خود بهتراست که باردار نشوند زیرا در این سن از نظر  فیزیكی آمادگــی لازم جهت باردار شــدن و پرورش جنین را ندارند.  عوامل زیادی روی باروری آنان تاثیر می‌گذارند و در  زمانی که سن خانم ها افزایش می یابدفرصت برای درمان کوتاه است.

فاصله ســنی پدر و مادر از فرزندشان زیاد شده است که خود ســبب عدم توافق فکری می شــود و حوصله پــرورش و تربیت مناســب آنها کم، و صبــر و تحمل والدین پایین می آید.

آیا می دانید بهترین زمــان برای تولد اولین فرزند چه زمانی است؟

درصورت طولانی شــدن فرزند آوری در ابتدای زندگی یعنی بیش از دو ســال، زوج ها برای پركردن خلع‌های عاطفی خــود به ســراغ گزینه‌های دیگــری رفته که می تواند دلیلی برای دوری عاطفی آنان از هم باشد. آیا می دانید فاصله مناسب بین فرزندان چند سال است؟ امروزه محققین معتقدند که رعایت فاصله سنی مناسب بین فرزند اول و دوم، تاثیر مهمی در تکامل و بهداشت روانی آنها دارد.

تولد نوزاد جدید در فاصله كمتر از ســه سال، آرامش روحی و روانــی فرزند اول را به خطر مــی اندازد، چون رابطه بین فرزند و والدین هنــوز از نظر عاطفی به طور كامل شــكل نگرفته اســت كه پای فرزند دوم به میان میآید.

اگر فاصله سنی فرزندان بیش از پنج سال باشد، امكان برقرای ارتبــاط و بازی با هم كم می شــود و فرزند اول نمی تواند احساس رفاقت و صمیمیت مناسبی با فرزند جدید برقرار نماید.

مطلبی با زوجین بدون فرزند!

برخی زوجین هیچ وقت به فکر بچه‌دار شدن نمی‌افتند و از مســوولیت آن هراس دارند و در تصمیمگیری در مورد بچه‌دار شدن

دختران قبل از 18 ســالگی جهت حفظ ســلامتی خود بهتراست که باردار نشوند زیرا در این سن از نظر  فیزیكی آمادگــی لازم جهت باردار شــدن و پرورش جنین را ندارند.

یا نشدن با مشکل مواجه هستند. به یاد داشته باشــید که این فرصت ها برای فرزند آوری، باز نخواهد گشت و شــاید در آینده از این تصمیم خود پشیمان شــوند و این پشــیمانی با هیچ چیزی جبران نشود!

زوجین تک فرزند با مشــکلات بسیاری در تربیت تنها فرزند خود مواجهه خواهند شد. مثلا:

-اگرچه والدین مجبور نیســتند محبت و توجه خود را میان چند فرزند تقســیم کنند اما با وجود آن، نسل برآمده از این خانواده‌ها، به ســمت انزوا و تنهایی سوق مییابد.

- تک فرزندان کســی را ندارند تا بــا او رقابت، بازی و دعواهــای کودکانه کنند و از آنجا کــه کودک دیگری نیست که بتوانند با او ارتباط برقرار کنند، غالبا رفتاری را بروز میدهند که به شیوه بزرگسالان است.

-والدینی که فقط یک فرزند دارند نسبت به تمام امور فرزندشان حساسیت و نگرانی بیشتری بروز میدهند و به اصطلاحا کودک را «لوس» بار می آورند.

-یکی دیگر از مشــکلات تک فرزنــدان، توجه طلبی و انحصارطلبی آنهاســت. غالبا آنها به ســمتی حرکت میکنند که حرف خودشــان باید به کرسی بنشیند، حتی ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه از خود بروز دهند.

منبع: ماهنامه کودک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.