تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: هدایت، حمایت و نظارت، اساس برنامه های سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت های مردمی خواهد بود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت و نظارت، اساس برنامه های سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت های مردمی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: هدایت، حمایت و نظارت، اساس برنامه های سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت های مردمی خواهد بود.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

هدایت، حمایت و نظارت، اساس برنامه های سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت های مردمی

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهرامروز مجتبی زینی وند درآیین تكریم و معارفه رؤسای سازمان مدارس غیردولتی، در ساختمان علاقه مندان، با تبریك اعیاد باسعادت قربان وغدیر و تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از دانش آموزان هرمزگانی، اظهار كرد: مؤسسین مدارس غیردولتی، خیرینی هستند كه با عشق و علاقه پا به عرصه تعلیم و تربیت گذاشته اند و علی رغم موانع و محدودیت ها به ارائه خدمت می پردازند، آنها در مسیر پیامبران (ع) گام بر می دارند و دراین راه مشكلات را به جان می خرند.

وی افزود: از آنجا كه آموزش و پرورش محور توسعه هر  كشور است، علی رغم  محدودیت های مالی موجود، انتظارات از آموزش و پرورش افزایش یافته و موجب عدم تعادل شده است، بنابراین  ما شاهد افزایش مطالبات از آموزش و پرورش از سوی مسئولین ارشد نظام و هم چنین آحاد جامعه نیز هستیم.

زینی وند توسعه آموزش و پرورش را منوط به عزم ملی دانست و تصریح كرد: بدون مشاركت های همه دستگاه های دولتی و غیردولتی، ارتقای وضعیت آموزشی و پرورشی امكان پذیر نیست، چنانكه رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بر این مسئله صحه گذاشتند و رئیس جمهور نیز در جشنواره شهید رجایی براین مسئله تأكید نمودند.

وی ادامه داد: مسیر استفاده از ظرفیت های جامعه، مدارس غیردولتی است و شوراهای مدارس غیردولتی در استان ها در این زمینه نقش اساسی دارند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد رشد كمی و كیفی مدارس و مراكز غیر دولتی بوده ایم و این روند در دولت یازدهم با تلاشی مضاعف ادامه می یابد.

وی هدایت، حمایت و نظارت را 3 محور اصلی برنامه های خود اعلام و خاطرنشان كرد: هدایت برای ارتقای كیفیت تعلیم و تربیت مدارس غیردولتی با هدف برآورده كردن انتظارات رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور محترم و آحاد جامعه صورت می گیرد، از بستر قانونی، مدارس و مراكز مذكور را حمایت می كنیم و با مساعدت مؤسسین دلسوز و خیر، كار نظارت را با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، پیگیری خواهیم كرد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش