تبیان، دستیار زندگی
د. آیت الله شیخ علی كورانی، نویسنده و محقق حوزوی، در همایش منطقه ای اسلام و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی، تاكید كرد:احترام به حقوق انسان تنها در فرهنگ اهل بیت (ع) وجود دارد. به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار رسا، آیت ال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احترام به حقوق انسان تنها در فرهنگ اهل بیت (ع) وجود دارد.

آیت الله شیخ علی كورانی، نویسنده و محقق حوزوی، در همایش منطقه ای اسلام و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی، تاكید كرد:احترام به حقوق انسان تنها در فرهنگ اهل بیت (ع) وجود دارد.
به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار رسا، آیت الله شیخ علی كورانی صبح چهار شنبه در همایش منطقه ای اسلام وحقوق بشر دوستانه بین‌المللی، تاكید كرد: غرب حقوق بشر را تنها برای افراد و منافع خود می‌خواهد و حقوق بشر را جهانی نمی‌بیند.

وی گفت: شایسته است موسساتی مانند صلیب سرخ جهانی و دیگر نهادهای بین‌المللی برای احقاق حقوق انسانی، با جدیت بیشتری كار خویش را پیش ببرند.

این نویسنده حوزه علمیه قم خاطر نشان كرد: آنچه كه در جهان امروز بسیار اهمیت دارد، احترام به حقوق انسان و ارتقای فرهنگ احترام به انسان است كه این امر بیش از همه جا در فرهنگ اهل بیت (ع) وجود دارد.

این روحانی سرشناس شیعه تاكید كرد: شیعیان انسانیت را از آموزه‌های اهل بیت (ع) آموخته‌اند و در پی احقاق آن نیز هستند.

آیت الله كورانی افزود: آموزه‌های قرآنی و اسلامی، همواره بر ملاحظه‌ حقوق انسان تاكید داشته‌اند و در فقه ما نیز چنین چیزی تبلور یافته است.

وی خاطر نشان كرد: مشكل در نظریه  و تئوری، وجود ندارد بلكه آنچه بسیار دچار مشكل شده است بحث تطبیق است.

این محقق حوزوی تصریح كرد: البته اخلاقیات نیز ركن اساسی است. در جنگ لبنان و اسرائیل، مشاهده‌ كردید كه حقوق انسانی چگونه ضایع شد و غربی‌هایی كه مدعی حقوق بشر بودند، سكوت كردند، گویا غربی‌ها حقوق بشر را تنها برای افراد خود می‌خواهند و حقوق بشر را جهانی نمی‌بینند.

آیت الله علی كورانی از علمای سرشناس شیعه لبنان است كه در حوزه علمیه نجف زیر نظر اساتیدی چون حضرت آیت الله سید ابوالقاسم خوئی (ره) و حضرت آیت الله سید محسن حكیم (ره) به تحصیل پرداخته و هم اکنون در حوزه علمیه قم به تحقیق، تالیف و اداره برخی مووسسات پژوهشی مشغول است.