تبیان، دستیار زندگی
رد   حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی از مراجع تقلید، در دیدار نماینده دبیر کل حزب‌الله لبنان، پیروزی مقاومت لبنان را موجب سنگین شدن مسؤلیت جهان اسلام خواند. به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی صبح دو شنبه در دی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی مقاومت لبنان مسؤلیت جهان اسلام را سنگین کرد

حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی از مراجع تقلید، در دیدار نماینده دبیر کل حزب‌الله لبنان، پیروزی مقاومت لبنان را موجب سنگین شدن مسؤلیت جهان اسلام خواند.

به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی صبح دو شنبه در دیدار حجت‌الاسلام شیخ یزبک، نماینده دبیر کل و گروهی از فعالان حزب‌الله لبنان، جریان مقاومت لبنان و پیروزی چشمگیر آنان را حادثه‌ای بزرگ و مهم در تاریخ برشمرد و گفت: آن‌گونه که تاریخ نشان داده است، قدرت‌های اسلامی تا کنون در برابر ابرقدرت‌ها یا از خود ضعف نشان داده‌اند یا اصلا به مقابله برنخواسته‌اند.

وی افزود: به عنوان مثال جمال عبدالناصر با آن همه توان دولتی نتوانست بیش از شش روز در برابر اسرائیل مقاومت کند اما آقای نصرالله به همراه نیروهای مقاومت اسلامی، با قدرت ایمان و بدون اتکا به قدرت خارجی شجاعانه در برابر امریکا و اسرائیل ایستادگی کرد.

این مرجع تقلید پیروزی حزب‌الله را متعلق به جهان اسلام دانست و خاطرنشان ساخت: این پیروزی بزرگ از یک سو موجب افتخار امت اسلامی شد و از سویی مسؤلیت همگان را چندین برابر کرد. این پیروزی ثابت کرد که هر مسلمانی باید در هر نقطه‌ای از نقاط جهان در برابر ظلم ایستادگی و فداکاری کند.

حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: دشمن به موازات این پیروزی‌ها به حقیقت و عظمت شیعه پی برده و بر دشمنی خویش افزوده است. آنان دریافته‌اند که مکتب شیعه در همه ابعاد دارای غنای کامل می‌باشد و از این رو در پی تضعیف آن برآمده‌اند.

حجت‌الاسلام شیخ یزبک، نماینده دبیر کل حزب‌الله لبنان حامل سلام حجت‌الاسلام سید حسن نصرالله و تشکر وی و مقاومت اسلامی لبنان از موضع‌گیری‌های مراجع تقلید قم، به ویژه حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی بود.