تبیان، دستیار زندگی
رد  عضو فقهای شورای نگهبان ومدرس خارج اصول حوزه علمیه قم، با اشاره به جنبه‌های مختلف زندگی حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی (ره)، به بررسی زندگی سیاسی و مبارزه‌های انقلابی آن عالم ربانی پرداخت. به گزارش  رسا، حجت ال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله تبریزی در دوران دفاع مقدس، طلاب را برای حضور در جبهه تشویق می‌كرد

عضو فقهای شورای نگهبان ومدرس خارج اصول حوزه علمیه قم، با اشاره به جنبه‌های مختلف زندگی حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی (ره)، به بررسی زندگی سیاسی و مبارزه‌های انقلابی آن عالم ربانی پرداخت.

به گزارش  رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا مدرسی یزدی، روز شنبه در درس خارج اصول خود در مدرسه علمیه مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی (ره) قم، با تجلیل از شخصیت برجسته و جایگاه علمی حضرت آیت‌الله شیخ جواد تبریزی(ره)، رحلت این مرجع بزرگ شیعی را خسارتی جبران‌ناپذیر خواند و گفت: وی شخصیت كم‌نظیری بود. سال‌ها طول می‌كشد تا فردی با این قدرت و تهذیب عملی بروز پیدا كند.

وی با اشاره به این كه جنبه‌های مبارزاتی و سیاسی زندگی حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی (ره) مورد غفلت واقع شده است، بیان داشت: این مرجع عالی قدر (ره) در طول دوران دفاع مقدس همواره پی‌گیر اخبار جنگ بود و روزانه گاه بیش از یك ساعت از وقت خود را به این مسأله اختصاص می داد.

این مدرس خارج اصول حوزه علمیه قم افزود: مرحوم حضرت آیت‌الله تبریزی(ره) از كسانی بود كه طلاب را برای حضور در جبهه‌های جنگ در دفاع مقدس تشویق می‌كرد و بر این باور بود كه تا صدام و رژیم بعث نابود نشوند، مردم عراق و ایران، آسایش نخواهند داشت.

این عضو فقهای شورای نگهبان، در پایان همه مردم به ویژه طلاب علوم دینی را به سرمشق‌گیری از شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی (ره) دعوت كرد.