تبیان، دستیار زندگی
اگر بخواهید یک توصیه برای بهبود زندگی من داشته باشید، چه توصیه ای خواهید کرد؟ طی تحقیق که در بین افراد موفق در سراسر دنیا انجام شده است، نتایجی جالبی به دست آمده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حمید عبادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک توصیه برای بهبود زندگی

اگر بخواهید یک توصیه برای بهبود زندگی من داشته باشید، چه توصیه‌ای خواهید کرد؟ طی تحقیق که در بین افراد موفق در سراسر دنیا انجام شده‌است، نتایجی جالبی به دست آمده‌است.

یک توصیه برای بهبود زندگی

اگر در کتابفروشی‌ها قدم زده باشید مطمئنا کتاب‌های زیادی در مورد بهبود زندگی و کمک کردن به خود دیده‌اید.چند کتاب در این زمینه نوشته شده؟ صدها و هزاران کتاب وجود دارد.

روش‌های بسیار زیادی برای بهبود زندگی وجود دارد که در احتمالا در کتاب‌ها، فیلم‌ها و اظهار نظرها  با آن‌ها روبه‌رو شده‌اید اما به کار گرفتن آن‌ها و موثر بودنشان شاید به راحتی خواندنشان نباشد به خصوص وقتی که تعداد زیادی از کتاب‌ها را مطالعه کرده باشید و یا سخنرانی‌ها را شنیده‌باشید بدون آن‌که چیزی تغییر کرده باشد یا تاثیری گذاشته باشد.

اگر بخواهید یک توصیه برای بهبود زندگی من داشته باشید، چه توصیه‌ای خواهید کرد؟ طی تحقیق که در بین افراد موفق در سراسر دنیا انجام شده‌است، نتایجی جالبی به دست آمده‌است.

این تحقیق در بین افراد موفق در سراسر دنیا انجام شده و از آن‌ها این سوال پرسیده شده و پاسخ‌های دریافتی به شکل زیر بوده است که ما بهترین جواب‌های دریافتی را با بالاترین آرا از طرف شرکت کنندگان انتخاب کرده‌ایم.

1- به قول‌ها و وعده‌های خود عمل کن(به خصوص وعده‌هایی که به خودت دادی)

به فیلم‌ها دقت کنید، قهرمان فیلم یک وعده‌ای می‌دهد و در آخر فیلم آن وعده راعملی می‌کند و چقدر لذت بخش است آن لحظه که قهرمان فیلم به قول خود عمل می‌کند. این یک فیلم است و حالا بنگرید که اگر در زندگی واقعی این اتفاق بی‌افتد چقدر تاثیر گذار خواهد بود. اصولا کسی که به قول‌هایش در قبال هر شخصی عمل نکند این‌طور برداشت می‌شود که آن شخص ارزش آن را نداشته که من قول‌هایم را انجام دهم. پس اگر به قول‌ها و و عده‌های درمورد خود هم عمل نکنم، یعنی برای خود ارزش قائل نیستیم.

به طور مثال اگر به خود قول دادید از این هفته شروع به ورزش کردن می‌کنم، از این هفته برای امتحان‌هایم درس می‌خوانم، این هفته به یک کلاس آموزشی می‌روم، این هفته یک غذای جدید درست می‌کنم، این هفته یک ترکیب دکوراسیون جدید می‌چینم، پس به قول‌هایتان عمل کنید و ثابت کنید که برای خود و دیگران ارزش قائلید و لذت رسیدن به خواسته‌های خود را بچشیدو یک قدم پیش بروید.

2- قبول کنید که همه چیز موقت است

این پاسخ 19 هزار بار توسط افراد مختلف انتخاب شده است. این جمله خیلی قوی و تاثیرگذار است و دقیقا جمله‌ای است که هر شخصی در زمان ناراحتی به آن فکر کند می‌تواند خوشحال شود و همچنین در زمان خوشحالی هم می‌تواند خوشحالی را در افراد کاهش دهد. قبول کنید که همه چیز موقت است، این جمله مصداق جمله مشهور "این نیز بگذرد" است. با درک این موضوع علاوه بر اینکه در زمان ناراحتی می‌توانیم حال خود را بهتر کنیم، هچنین خوشحالی‌ها و ناراحتی‌های کاذب از ما دور خواهند بود.

3- بدوید! اراده و استقامت یاد خواهید گرفت

یکی از عجیب‌ترین پاسخ‌ها که تعداد رای بالایی آورد. دویدن به شما یاد می‌دهد مصمم شوید و برای رسیدن به اهدافتان پافشاری کنید. بدن شما در حال دویدن می‌خواهد بایستد اما مغز شما می‌گوید که باید راه را ادمه دهید. اثر دویدن بر روی انسان معجزه‌آسا می‌باشد.

4- باهوش تر کار کنید، سخت‌تر کار نکنید

آبراهام لینکولن در جمله‌ای معروف می‌گوید: "شش ساعت وقت برای قطع کردن یک درخت به من بدهید، من 4 ساعت اول را مشغول تیز کردن تبر خواهم بود". توصیه‌ی ما این است به جای آن‌که سخت کار کنید، سعی کنید باهوش‌تر کار کنید تا اثرات مثبت‌تر بسیاری ببینید.

چند راه ساده برای باهوش‌تر شدن می‌خواهید؟ کلیک کنید.

5- در واقعیت زندگی کنید، در فضای مجازی زندگی نکنید

همه‌ی ما فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را تجربه کردیم، گردش‌هایی بی‌پایان حتی در مواقعی که کسی با ما در حال صحبت می‌باشد حواسمان به صفحه‌ی گوشی خواندن پیغام یا خبر جدید است.

این کار باعث می‌شود شب‌ها بیدار بمانید و به یک موجود فوق ضد اجتماعی تبدیل شوید در حالی که تصور می‌کنید خیلی اجتماعی هستید.

افراد معتاد به فضای مجازی در واقع یک زندگی مجازی دارند و از تجربه کردن وقایع به صورت واقعی محروم می‌شوند.

چت کردن در فضای مجازی زندگی را تباه می‌کند، از فرصتی که خدا در اختیارمان گذاشته باید استفاده کنیم. پرسیدن حال مردم یا اینکه به چه چیزی علاقه دارند و یا امروز چه کار کرده‌اند چه فایده‌ای برای ما خواهد داشت؟ بهتر نیست وقت خود را صرف زندگی خود کنیم؟

همه‌ی ما می‌دانیم چه کارهایی برای زندگی و پیشرفت‌مان مفید است، همه‌ی ما می‌دانیم چه کارهایی باعث اتلاف وقت و عمر ما می‌شوند. پس به دانسته‌های خود عمل کنیم و سعی کنیم بیهوده وقت نگذرانیم. پیشرفت یک جامعه، شهر و یک کشور به پیشرفت تک تک افراد آن جامعه مربوط می‌شود یا بهتر بگوییم پیشرفت تک تک افراد جامعه به پیشرفت آن جامعه منتهی خواهد شد.

جمع بندی

هدفمند زندگی کنیم، باهوش‌تر فعالیت کنیم، از بخش مفید فضای مجازی استفاده کنیم، چت کردن بیهوده با افراد ناشناس در اینترنت فقط وقت و هزینه‌ی ما را از بین می‌برد، پایبند به قول‌های خود باشیم، اصل زندگی و دنیا را درک کنیم و هدف زندگی خود را دریابیم، ورزش بسیار مفید است، سبک زندگی خود را بهینه کنیم.