تبیان، دستیار زندگی
شد یك استاد حوزه علمیه خواهران تهران سیره علمی و حدیثی حضرت معصومه (س) را به صورت كتاب منتشر می كند. فرزانه نیكو برش، استاد حوزه علمیه خواهران تهران در گفت و گو با خبرنگار رسا از پژوهش خود درباره سیره علمی و حدیثی حضرت ف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به همت یك استاد حوزه علمیه خواهران؛ سیره علمی و حدیثی حضرت معصومه بررسی شد

یك استاد حوزه علمیه خواهران تهران سیره علمی و حدیثی حضرت معصومه (س) را به صورت كتاب منتشر می كند.

فرزانه نیكو برش، استاد حوزه علمیه خواهران تهران در گفت و گو با خبرنگار رسا از پژوهش خود درباره سیره علمی و حدیثی حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد و اظهار داشت: پس از چند سال مطالعه و تحقیق و چند ماه كار شبانه روزی، نتیجه مطالعات و تحقیقات در زمینه سیره علمی و حدیثی حضرت معصومه (س)، در قالب یك كتاب روانه بازار خواهد شد.

مسؤول اداره آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات استان تهران در ادامه به بخش های مختلف این اثر جدید اشاره كرد و بیان داشت: در این تحقیق، زندگی حضرت معصومه (س) كه در ابعاد مختلف اسوه و الگو است، به جوانان معرفی شده است و این مسأله نشان می دهد كه زنان می توانند با پرورش استعدادهای خود، جامعه را هدایت كنند.

این نویسنده و پژوهشگر عرصه دین، پرورش حضرت معصومه (س) در دامان دو امام معصوم را خصوصیتی بارز برشمرد و بیان داشت: همین خصوصیت باعث شده است كه وی از توان علمی بسیار بالایی برخوردار شود و توانایی خود را در محافل علمی به كار گیرد.

وی بررسی درایت و تیزبینی حضرت معصومه (س) را از دیگر ابعاد بررسی شده در این اثر معرفی كرد و ادامه داد: بررسی شرایط اجتماعی دوران آن حضرت از مهم‌ترین مسائلی است كه در این تحقیق مورد توجه بوده است.

فرزانه نیكوبرش در ادامه گفت: سیره علمی و روایی آن حضرت نشان می دهد كه زنان توانایی های خاصی در آن دوران داشته اند و اسلام به زن به صورت مكمل مرد نگاه می كند كه مسیر تكامل یكسانی دارند و حتی در ولایت پذیری و حضور در صحنه های اجتماعی یكسان‌اند و حضرت معصومه (س) با مهاجرتش به قم زمینه ساز تحول بزرگ اجتماعی شد.

گفتنی است، كتاب سیره علمی و حدیثی حضرت معصومه (س) به زودی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.