تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه آثار کارتون و کاریکاتور احمد عربانی در خانه کاریکاتور برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش ۴۰ اثر احمد عربانی در خانه کاریکاتور

نمایشگاه آثار کارتون و کاریکاتور احمد عربانی در خانه کاریکاتور برگزار می‌شود.

بخش هنری تبیان
کاریکاتور عربانی

این نمایشگاه شامل ۴۰ اثر با تکنیک‌های دستی و دیجیتال و با موضوع‌های مطبوعاتی و ... است.

احمد عربانی متولد سال ۱۳۲۶ در تهران و دارای لیسانس نقاشی و درجه ۱ هنری از وزارت ارشاد است. او کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۴۷ در رشته کاریکاتور در نشریات (توفیق) آغاز کرد. سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ با بیشتر نشریات آن زمان در رشته کاریکاتور از جمله روزنامه کیهان و ستون ثابت (موجودات کیهانی) همکاری کرد. عربانی در سال ۱۳۵۲ کار در حوزه انیمیشن را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری با فیلمسازان انیمیشن آن زمان را به‌عنوان دستیار طراح شروع کرد.

ساخت انیمیشن‌های سریال خط‌های ساده، آرم برنامه کودک شبکه ۱، طرح‌های یک دقیقه‌ای، نقلی و گل‌های افتابگردان، کدو قلقله‌زن، مجموعه کلیپ اولیای خدا و همچنین تیتراژ کفش‌های میرزا نوروز و تیزرهای تبلیغاتی در کارنامه کاری عربانی ثبت شده است.

او در سال ۱۹۷۱ میلادی از جشنواره جهانی کاریکاتور (اسکوپیه) کشور یوگسلاوی دیپلم افتخار و مدال ویژه گرفت و در سال‌های ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ نمایشگاه انفرادی کاریکاتور بدون شرح را در تالار نقش در تهران برگزار کرد.

علاقه‌مندان برای  دیدن این نمایشگاه می‌توانند از ۱۳ تا ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۷ به نشانی خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل‌نبی غربی، بعد از میدان شهید احمدی روشن (کتابی)، شماره ۴۴ مراجعه کنند.

افتتاحیه این نمایشگاه ۱۲ شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در مکان یادشده برگزار خواهد شد.

منبع : روابط عمومی خانه کاریکاتور