تبیان، دستیار زندگی

نحوه ی صحبت کردن از مادیات در جلسه خواستگاری

هر دختر و پسری برای ازدواج دارای ملاک‌هایی هستند. گرچه در بعضی از ملاک‌ها و در جزئیات ممکن است ازدواج برای هر کسی متفاوت باشد اما به صورت کلی می‌توان گفت که در بسیاری از موارد این معیارها مشترک هستند. یکی از این ملاک‌ و معیارهای مشترک، داشتن کار و وضعیت اقتصادی مناسب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواستگاری،مادیات،ازدواج ،خوشبختی

رودربایستی ممنوع! 

دو نفری كه قرار است با هم ازدواج كنند باید پیش از ازدواج به طور شفاف درباره میزان درآمد یكدیگر، منزلی كه قرار است در آن زندگی مشترك را شروع كنند، چگونگی تامین هزینه ها و مخارج زندگی، انتظارات مالی كه طرفین از همدیگر دارند، مراسم ازدواج و چگونگی تامین هزینه هایی كه برای مراسم ازدواج لازم است صحبت كنند.

اگر خانم شاغل است هم دو نفر درباره شغل، میزان درآمد و اینكه درآمد او قرار است به چه چیزی اختصاص داده شود با

درمورد عقیده‌تان از پول با او صحبت کنید. از اینکه همیشه از بی‌پولی زیاد وحشت دارید یا اینکه مدام در فکر به دست آوردن درآمد بیشتر در زندگی هستید

 هم صحبت كنند و به توافق برسند. گفت وگو و رسیدن به توافق درباره مسائل اقتصادی و مالی نباید به بعد از ازدواج موكول شود چون ممكن است به دلایل مختلف دو نفر سر این موضوع اختلاف نظر داشته باشند و به توافق نرسند.

هر كسی باتوجه به فرهنگ، آداب و رسوم و روحیاتش می تواند این مسائل را با طرف مقابل مطرح كند و نظر او را هم در این باره بپرسد. مراجعه به یك روانشناس و مشاور پیش از ازدواج در این مورد می تواند بسیار كمك كننده و مفید باشد.

پولکی نباشید 

بعضی از افراد هم هستند كه مادیات برای شان اهمیت زیادی دارد و در انتخاب همسر دنبال كسی هستند كه از نظر اقتصادی سطح بالاتری نسبت به آنها داشته باشد. این مساله برای آنها تا حدی مهم است كه فقط دنبال فردی هستند كه نیازها و خواسته های مادی آنها را برآورده كند و دیگر معیارهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب صحیح همسر آینده را نادیده می گیرند و به آنها هیچ توجهی نمی كنند.

سطح اقتصادی، میزان درآمد و دارایی در جای خودش اهمیت زیادی دارد اما فقط یكی از معیارهایی است كه باید در انتخاب همسر مورد توجه قرار بگیرد و به تنهایی نمی تواند تضمین كننده خوشبختی باشد. بنابراین در انتخاب همسر نباید به طور تك بعدی تنها این آیتم مدنظر قرار بگیرد. سطح فرهنگی و اعتقادی، همخوانی داشتن ویژگی های شخصیتی دو نفری كه قرار است با هم ازدواج كنند، باورها و علایق آنها هم اهمیت زیادی دارد و حتما باید پیش از ازدواج بررسی شود.

جایگاه پول در زندگی شما کجاست؟

یکی از مسائل مهم در زندگی مشترک مدیریت صحیح پول است. در ابتدا باید بررسی کنید که پول در زندگی شما و طرف مقابل‌تان چه جایگاهی دارد. آیا پول برای شما وسیله‌ای برای خرید مایحتاج زندگی است؟ یا وسیله‌ای برای کسب قدرت و مقام؟ جواب فرد مقابل‌تان به این سوالات چیست؟ تعارف را کنار بگذارید و ابتدا خودتان به این سوالات صادقانه پاسخ دهید. پس از آن سراغ فرد مقابل‌تان بروید. برای رسیدن به پاسخ این سوال از او درباره کودکی‌اش بپرسید و اینکه در آن زمان وضعیت اقتصادی‌شان چطور بوده‌است؟ سعی کنید متوجه شوید که پول در خانواده او چه جایگاهی دارد.

از افکارتان درباره پول با هم صحبت کنید

درمورد عقیده‌تان از پول با او صحبت کنید. از اینکه همیشه از بی‌پولی زیاد وحشت دارید یا اینکه مدام در فکر به دست آوردن درآمد بیشتر در زندگی هستید. احساسات و افکارتان را در این باره بی‌پرده با یکدیگر در میان بگذارید.

حاضر است برای به دست آوردن پول بیشتر چه کارهایی انجام دهد؟

باید بررسی کنید که در صورت قرار گرفتن در شرایط سخت مالی در طول زندگی مشترک و یا یک موقعیت وسوسه برانگیز برای انجام کار خلاف قانون یا خلاف اخلاق و شرع ولی با درآمد زیاد چقدر قوی یا ضعیف است؟ چه اندازه حاضر به مقاومت کردن در چنین وضعیتی است؟ آیا می‌تواند برای مدتی زندگی را به سختی بگذارند ولی به هر قیمتی به دنبال کسب پول بیشتر نباشد؟ این یکی از مواردی است که پایبند بودن به آن در زندگی مشترک هم از طرف زن و هم از طرف مرد اهمیت دارد. چرا که لغزش یک نفر در این مورد می‌تواند به سقوط همسرش نیز منجر شود.

ازدواج به خاطر پول؟

اگر خواستگارتان دارای شرایط مالی خوبی است و تصمیم دارید به او جواب مثبت بدهید. قبل از آن بررسی کنید که

یادتان باشد آنچه پیش از ازدواج باید از آن باخبر شوید؛ «از کجا به دست آوردن و چگونه به دست آوردن» پول است. موضوعی که در روزهای زندگی نیز نباید از آن غافل شد

 جواب شما تا چه اندازه تحت تاثیر شرایط مالی خوب او قرار گرفته است. اگر دلیل اصلی ازدواج شما با چنین فردی مادیات است به این موضوع هم فکر کنید که در صورت از دست رفتن دارایی‌های او باز هم حاضر هستید در کنار او بمانید؟ آیا چنین فردی بدون دارایی‌هایش باز هم برای شما همان جایگاهی را دارد؟

یادتان باشد که...

در هر حال پول یکی از عوامل مهم در زندگی مشترک است. فارغ از اینکه به اصول شرعی معتقد باشید یا نه، پولی که از راه درست به دست آمده باشد می‌تواند تاثیر مثبتی روی زندگی شما و تربیت فرزندان‌تان داشته باشد. پس یادتان باشد آنچه پیش از ازدواج باید از آن باخبر شوید؛ «از کجا به دست آوردن و چگونه به دست آوردن» پول است. موضوعی که در روزهای زندگی نیز نباید از آن غافل شد.


منابع : فردا نیوز / نو عروس 

 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.