تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیة الله بشیر النجفی گفتند: مرقد شریف امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام هم چنان روح علم، دانش، اخلاص و از خودگذشتگی را در جان طلاب علوم دینی می دمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفرقه و اختلاف موجب تضعیف مسلمانان است

حضرت آیة‌الله بشیر النجفی گفتند: مرقد شریف امیرالمؤمنین حضرت علی‌ علیه‌السلام هم‌چنان روح علم، دانش، اخلاص و از خودگذشتگی را در جان طلاب علوم دینی می‌دمد.

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان

اتحاد

گروه‌های مختلفی از طلاب و فضلای ایران، مردم ذی‌قار، گروهی از شیعیان کانادا و گروهی از شیعیان کربلا در دیدارهای جداگانه با حضرت آیةالله‌ بشیر النجفی دیدار و از رهنمودهای ایشان استفاده کردند.

-  حوزه نجف به برکت امیرالمؤمنین حضرت علی‌ علیه‌السلام زنده و فعال است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، حضرت آیة‌الله بشیر النجفی در دیدار با طلاب و فضلای ایرانی تأکید کردند: با وجود مشکلاتی که حوزه علمیه نجف‌اشرف با آن روبروست، اما این‌حوزه هم‌چنان زنده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تمام جهان از نورانیت آن استفاده می‌کند و برای شرافت و مباهات حوزه علمیه نجف اشرف همین بس که نورانیت و علم خود را از برکت حرم مطهر امیرالمؤمنین‌ علیه‌السلام می‌گیرد و این مضجع شریف هم‌چنان روح علم و دانش و اخلاص و از خودگذشتگی را در جان طلاب علوم دینی می‌دمد.

مکتب و دستورات اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام باید برنامه و دستورالعمل فرد و جامعه باشد، زیرا اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام اسلام اصیل را برای ما حفظ کردند و وظیفه هر شیعه و دوستدار اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام این است که در رفتار روزانه خود و برخورد با دیگران، دستورات اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام را رعایت کند که این کار، ضامن حقیقی سعادت فرد و جامعه خواهد بود.

-  تفرقه و اختلاف موجب تضعیف مسلمانان است

بر پایه همین گزارش، این مرجع تقلید در دیدار با مردم شهر «ذی‌قار» عراق نیز ضمن تأکید بر لزوم وحدت و پرهیز از اختلافات و تفرقه اظهار داشتند: تفرقه و اختلاف موجب تضعیف مسلمانان و جامعه می‌شود، اما عشایر عراق، خود مدرسه ارزش‌ها و اخلاق هستند که فرزندان خود را بر اساس ارزش‌ها و مبانی اسلامی تربیت می‌کنند.

-  سیاستمداران عراق اشتباهات گذشته را جبران کنند

حضرت آیة‌الله بشیر النجفی در دیدار مردم منطقه «مسیب» از توابع استان بابل هم تأکید کردند: تمام مردان عراق مسئولیت دارند تا عراق را بسازند و آباد کنند و البته سیاستمداران نیز باید با اخلاص تمام، اختلافات و مشکلات را پشت سر بگذارند و ضمن اصلاح اشتباهات گذشته، برای سازندگی عراق تلاش کنند و هدف آن‌ها در این راه فقط حفظ عراق و ارائه خدمات بهتر به مردم باشد.

-  دستورات اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام باید دستورالعمل جامعه باشد

این مرجع تقلید هم‌چنین در دیدار با گروهی از شیعیان کربلا ضمن تأکید بر ضرورت آشنایی با مکتب اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام گفتند: مکتب و دستورات اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام باید برنامه و دستورالعمل فرد و جامعه باشد، زیرا اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام اسلام اصیل را برای ما حفظ کردند و وظیفه هر شیعه و دوستدار اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام این است که در رفتار روزانه خود و برخورد با دیگران، دستورات اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام را رعایت کند که این کار، ضامن حقیقی سعادت فرد و جامعه خواهد بود.


منبع:

روزنامه افق حوزه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.