تبیان، دستیار زندگی
زی علما و اساتید حوزه های علمیه شیعه عربستان طی بیانیه های جداگانه ای رحلت ملكوتی آیت الله تبریزی را تسلیت گفتند. به گزارش رسا، علما و شخصیتها برجسته شیعه عربستان در بیانیه های خود، آیت الله تبریزی را از بارزترین فقها و علما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تسلیت علمای شیعه عربستان به مناسبت ارتحال جانسوز آیت الله تبریزی

علما و اساتید حوزه های علمیه شیعه عربستان طی بیانیه های جداگانه ای رحلت ملكوتی آیت الله تبریزی را تسلیت گفتند.

به گزارش رسا، علما و شخصیتها برجسته شیعه عربستان در بیانیه های خود، آیت الله تبریزی را از بارزترین فقها و علمای عصر عنوان كردند كه طی سالهای حضورشان در نجف وقم خدمات ارزنده ای را به حفظ میراث شیعه نمود.

شیخ حسن صفار روحانی سرشناس شیعه عربستان در پیام تسلیت خود تاكید كرد: رحلت آیت الله تبریزی حقیقتا حزن و اندوه فراوانی را برای علما و مراجع شیعه نجف و قم به دنبال داشت واین مصیت بر جهان تشیع سنگینی می كند.

شیخ حسن نمر از دیگر شخصیتهای برجسته شیعه این كشور نیز با صدور بیانیه خاطر نشان كرد:رحلت عالمی را كه عمر خود را وقف خدمت به اسلام كره بود را به محض امام زمان و مراجع عظام قم و نجف و شیعیان جهان اسلام تسلیت می گویم و از خداون متعال علو درجات ایشان را خواستارم.

حوزه علمیه قطیف نیز در بیانیه خود تصریح كرد: حوزه های علمیه شیعه هنگامی این استاد و عالم برزگ را از دست داد كه بیش از هر زمانی به علم و دانش ایشان نیازمند بود و این مصیبت بر امت اسلام خصوصا شیعیان سنگین است.

شیخ عبد الله یوسف از دیگر روحانیون سرشناس شیعه در عربستان نیز در بیانیه ای تاكید كرد: امروز امت اسلامی وحوزه های علیمه یكی از بارزترین چهره های علم وتقوا را ازدست داد. حوزه ههای علمیه استادی را در زمینه فقه واصول از دست داد كه بسیاری از فقها وعلمای حاضر از شاگردان وی محسوب می شوند.