تبیان، دستیار زندگی
شخص محترمی به من پیشنهاد ازدواج داد و همه خاطرات و حرف هایش در ذهنم ماندگار شده است. با این که چند ماه از آن می گذرد، نمی توانم فراموشش کنم و همیشه شب و روز به یاد او هستم. نمی دانم چه کار کنم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمی‌توانم خواستگار محترمم را فراموش کنم!

شخص محترمی به من پیشنهاد ازدواج داد و همه خاطرات و حرف هایش در ذهنم ماندگار شده است. با این که چند ماه از آن می گذرد، نمی توانم فراموشش کنم و همیشه شب و روز به یاد او هستم. نمی دانم چه کار کنم؟

بخش کلوب ازدواج تبیان

خواستگار، ازدواج، رابطه پایدار،

نبودن یا از دست دادن شخصی که فرد به او علاقه مند بوده است، همواره شخص را دچار احساسات ناخوشایندی می کند که مدتی با آن دست به گریبان خواهد بود.

احساس طبیعی تان را بپذیرید.مشغولیت ذهنی یکی از پیامدهای از دست دادن است. پیش از هر چیز، طبیعی بودن احساس خود را بپذیرید.

شما به دلایل بر هم خوردن امکان ازدواج تان اشاره ای نکرده اید؛ بنابراین در ادامه توصیه هایی کلی درباره فراموش کردن رابطه و فرد مدنظرتان ارائه خواهم کرد:

تجربه احساسات ناخوشایند طبیعی است. شما نمی توانید به طور دایم به مرور خاطرات فردی بپردازید که به او علاقه مند هستید و در عین حال انتظار داشته باشید که با نبودن وی کنار بیایید و احساسات ناخوشایند از دست رفتن این رابطه را تجربه نکنید.

خاطرات را مرور نکنید. پیش از هر چیز لازم است بازآفرینی خاطرات ایشان را در ذهن خود متوقف و از محرک‌های تجدید خاطرات تان دوری کنید. اگر انجام این کار در ابتدا برایتان مشکل است، می توانید زمان‌هایی را که با این افکار مشغول هستید، کاهش دهید.

بکوشید رابطه تان را به صورت واقع بینانه ارزیابی کنید و کاستی های آن را نیز در نظر آورید.

احساسات ناخوشایند خود را به شیوه ای خلاقانه هدایت کنید

به فرصت شناخت خودتان فکر کنید. روابط می توانند فرصتی باشند تا افراد خود را به گونه ای جدید بازشناسند. به این مسئله فکر کنید که فرد مدنظرتان امکان شناخت تازه ای را برای شما فراهم کرده است و آن چه اکنون اهمیت دارد شما و دست یابی به شناختی است که از این رابطه حاصل شده است. به جای تمرکز بر آن شخص و خاطرات او، رابطه با وی را به عنوان دریچه ای تصور کنید که شما را به ساحت جدیدی رهنمون کرده است. به کشف ساحتی بپردازید که به آن راه یافته اید.

واقع بینانه به مسئله نگاه کنید. به طور معمول افراد پس از پایان یک رابطه، تنها خاطرات خوشایند یا ویژگی‌های مثبت فرد مدنظرشان را به خاطر می آورند، در حالی که چنین تصویری درباره هر رابطه ای دور از واقعیت است. بکوشید رابطه تان را به صورت واقع بینانه ارزیابی کنید و کاستی های آن را نیز در نظر آورید.

احساسات ناخوشایند خود را به شیوه ای خلاقانه هدایت کنید. می توانید به جای مرور خاطرات آن شخص، به هنری بپردازید که به آن علاقه مندید؛ برای مثال می توانید به یادگیری نقاشی یا هر هنر دیگری بپردازید که به شما آرامش می دهد یا ورزش کنید. آغاز کردن یک فعالیت جدید که به شما احساس خوشایندی می دهد، می‌تواند در تسریع فراموش کردن رابطه تان موثر واقع شود.

نیم نگاهی به آینده خود داشته باشید. رابطه گذشته تان در هر صورت به رابطه ای پایدار تبدیل نشده است؛ بنابراین از ویژگی های یک رابطه کامل برخوردار نبوده است. به این موضوع بیندیشید که می توانید با فراموش کردن تجربه گذشته تان، فرصت جدیدی برای تجربه رابطه ای پایدار و خوشایند داشته باشید. بدون تردید شما قادر خواهید بود فرد مناسبی بیابید که برای تشکیل رابطه ای همیشگی (یعنی ازدواج) با شما تلاش کند و در کنار او لحظات خوشایندی را تجربه کنید.


منبع : خراسان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.