تبیان، دستیار زندگی
بیشترین درصد مدارس غیردولتی در تهران بوده و رقمی حدود 30 درصد ( 81درصد دانش آموزان مدارس دولتی و 18درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی )را شامل می شود که عاملی برای قدرت انتخاب بالای دانش آموزان و مشارکت اولیا است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشد مشارکت مردمی در قالب توسعه مدارس غیردولتی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، ابراهیم رفیعی معاون آموزش متوسطه شهر تهران ؛ در خصوص تنوع مدارس در شهر تهران و میزان مشارکت مردم اظهار کرد: مدارس در دو نوع دولتی و غیر دولتی فعالیت می کنند و هرچه تعداد مدارس غیردولتی افزایش یابد مسئله ای مثبت محسوب شده، چرا که نشان از مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت است .

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

رشد مشارکت مردمی در قالب توسعه مدارس غیردولتی

وی افزود: بیشترین درصد مدارس غیردولتی در تهران بوده و رقمی حدود 30 درصد ( 81درصد دانش آموزان مدارس دولتی و 18درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی) را شامل می شود که عاملی برای قدرت انتخاب بالای دانش آموزان و مشارکت اولیا است .

معاون آموزش متوسطه شهر تهران بیان کرد: مسئله ای که اکنون وجود دارد وجود تنوع در مدارس دولتی بوده که البته این امر نیز ضوابطی دارد به عنوان مثال در هر منطقه به طور متوسطه یک مدرسه نمونه دولتی دخترانه و پسرانه وجود داشته که که مجموعاً 81 مدرسه را شامل می شود .

رفیعی به مدارس هیئت امنایی و روند شکل گیری آن اشاره کرد و گفت: فرایند اداری پیچیده ای برای تغییر مدیریت مدرسه به هیئت امنایی وجود دارد که علاوه بر آن مدارس باید یکسال فعالیت کند و در صورت موفقیت فعالیت آن تداوم می یابد و این مدارس در نحوه اداره به طور هیئت امنا فعالیت می کند .

وی در مورد مدارس استعداد درخشان عنوان کرد: این مدارس در مجموع 16 مدرسه را شامل می شودکه و برنامه هایی مستقل برای دانش آموزان دارند .

معاون آموزش متوسطه شهر تهران با بیان اینکه 2 دیدگاه برای تنوع مدارس وجود دارد، اظهار کرد: در یک دیدگاه تصور بر این است که باید استاندارد برای همه مدارس یکسان باشد و برخی بر این باور هستند که باید حداقل خواسته های آموزشی تامین شود و برای سقف آن محدودیت نگذاریم .

رفیعی یادآور شد: تکته قابل توجه این است که فعالیت انواع مدارس از منظر عدالت اجتماعی برای دانش آموزان رعایت شود.

مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت، توسعه مدارس غیردولتی را موجب می شود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش