تبیان، دستیار زندگی
حسین قرایی از آماده شدن کتاب «حوالی روشن صدا» شامل گفتگوی بلند او با حسین اسرافیلی برای انتشار از سوی نشر معارف خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«حوالی روشن صدا» منتشر می‌شود

حسین قرایی از آماده شدن کتاب «حوالی روشن صدا» شامل گفتگوی بلند او با حسین اسرافیلی برای انتشار از سوی نشر معارف خبر داد.

بخش ادبیات تبیان
حسین اسرافیلی

حسین قرایی پژوهشگر و محقق ادبیات فارسی کتاب «حوالی روشن صدا» در مورد زمانه و زندگی حسینِ اسرافیلی، شاعر را منتشر می‌کند.

وی در این کتاب به گفتگویی سی‌ساعته با این شاعر پرداخته است و خاطرات او از پدر و مادرش  تا  مشروطه در تبریز و استخدام در نیروی هوایی و آشنایی با جلال آل احمد را روایت می‌کند.

به گفته قرایی، اسرافیلی در این کتاب همچنین از نحوه شکل گیری حوزه هنری در سال 58 روایت مفصلی دارد از این که یوسف علی میر شکاک در روزنامه جمهوری اسلامی با او مصاحبه می کند. این که فرج الله سلحشور قاری جلسات بود. تا روزی که سید حسن حسینی می گوید؛ « لوزه حوزه عمل می خواهد».

اسرافیلی در این کتاب سیصد صفحه ای از خاطرات خود با مهرداد اوستا ، قیصر امین پور، سهیل محمودی، ساعد باقری، محمود شاهرخی، علی معلم، نصرالله مردانی، علی رضا قزوه، افشین علا، کاظم چلیپا، حسین آهی و برخی دیگر از شاعران و نویسندگان معاصر صحبت کرده است

این کتاب از سوی نشر معارف منتشر خواهد شد.

حسین قرایی پیش از این دو کتاب در حوزه تاریخ شفاهی شعر معاصر با نام های « از سناباد شعر» - زمانه و زندگی مصطفی محدثی خراسانی- و « از صدای سخن شعر» گفتگوی مفصل با پنج شاعر معاصر را منتشر کرده است.


منبع: مهر