تبیان، دستیار زندگی
عرضه نرم افزار اندرویدی شهاب دین از سوی مؤسسه رسا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
با هدف معرفی زندگانی آیت الله مرعشی نجفی صورت گرفت؛

عرضه نرم افزار اندرویدی شهاب دین از سوی مؤسسه رسا

اپلیکشین اندرویدی «شهاب دین» با هدف معرفی زندگانی و آثار آیت الله مرعشی نجفی از سوی مؤسسه رسا تولید و به صورت رایگان عرضه شده است.

عرضه نرم افزار اندرویدی شهاب دین از سوی مؤسسه رسا
مؤسسه رسا اقدام به راه اندازی نرم افزار جامع زندگی نامه و آثار مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی با عنوان «شهاب دین» کرده است.
این نرم افزار که به صورت اپلیکشین برای تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید ساخته شده است، دارای قابلیت هایی از جمله جستجوی دقیق کلمات، امکان اشتراک گذاری متون، سرعت بالای اجرا و کم حجم بودن است.
حضرت آیت الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی از مراجع تقلید شیعه پس از آیت‌الله بروجردی است، او در ۲۷ سالگی به اجتهاد رسید.
ایشان از شاگردان شیخ عبدالکریم حائری و آقا ضیاء عراقی بود و از محضر بزرگانی از جمله سیدعلی قاضی، سید احمد کربلایی و میرزا جواد ملکی تبریزی بهره برد؛ گرایش سیاسی او نیز موافق با امام خمینی بود و این روحیه در بارزترین شاگردانش نیز دیده می‌شود.
حضرت آیت الله مرعشی نجفی، کتابخانه‌ای را تأسیس کرد که امروزه از لحاظ تعداد و کیفیت نسخه‌های خطی کهن اسلامی، نخستین کتابخانه ایران و سومین کتابخانه جهان اسلام به شمار می‌رود؛ او هیچ‌گاه برای سفر حج، مستطیع نشد.
مدرسه‌های مرعشیه، شهابیه، مهدیه و مؤمنیه را او تأسیس کرد و مهم‌ترین تألیفاتش، تعلیقات احقاق الحق، مشجرات آل الرسول، طبقات النسابین و حاشیه بر عمدة الطالب هستند؛ او برای نوشتن برخی کتاب‌های خود به کشورهای مختلفی سفر کرد و با دانشمندان ادیان مختلف به گفتگو نشست.
حضرت آیت‌الله مرعشی پس از عمری خدمت به اسلام و نشر معارف اهل بیت(ع) هفتم شهریورماه سال ۶۹ و در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش بنا به وصیت خودش، در کتابخانه‌اش واقع در خیابان ارم قم به خاک سپرده شد.
در این نرم افزار گوشه ای از زندگی این عالم مجاهد و پارسا به محضر دوستداران و شیفتگان علم و دین تقدیم شده است؛ علاقه مندان جهت دانلود رایگان این نرم افزار از کافه بازار می توانند از طریق لینک «yon.ir/7rPzv» اقدام کنند.
منبع: خبرگزاری رسا