تبیان، دستیار زندگی
ود حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، در درس خارج خود بر زنده نگه داشتن روز شهادت امام جعفر صادق(ع) تاکید کرد و با انتقاد از اقدام برخی مسؤولان نسبت به حذف تعطیلی رسمی سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: روز شها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله وحید خراسانی در درس خارج: روز شهادت امام ششم باید عاشورای دوم شود

حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، در درس خارج خود بر زنده نگه داشتن روز شهادت امام جعفر صادق(ع) تاکید کرد و با انتقاد از اقدام برخی مسؤولان نسبت به حذف تعطیلی رسمی سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: روز شهادت امام ششم (ع) باید عاشورای دوم شود.

به گزارش رسا، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، روز سه شنبه در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: امام ششم (ع)، خودش، مکتبش، مذهبش و شهادتش مظلوم بود.

وی با بیان این که مجالس عزای این امام باید در سراسر كشور رسمیت یابد، افزود: وظیفه تمام شیعه و اهل علم این است که روز شهادت امام صادق (ع) را به تناسب عظمت او و عظمت مصیبت او عزاداری کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در این مملکت آتشی زیر خاکستار است. یک عده در همین كشور به رای همین مردم به مجلس شورای اسلامی وارد شدند و از مالیاتی که به نام امام ششم (ع) گرفته می شود، ارتزاق می کنند و تصمیم می گیرند که شهادت جعفربن محمد(ع) را از قلم بیاندازند و تعطیل رسمی را ساقط کنند.

وی به وجود برخی افكارمسموم اشاره و تاکید کرد: اگر امروز آنان با وجود علم و دین عده ای، نتوانستند پایه مذهب را سست كنند، ممکن است بعدها، این آتش از زیر خاکستر بیرون بیاید. وظیفه مردم است که شهادت امام جعفر صادق (ع) را مانند عاشورا که در اعماق نفوس ریشه دوانیده است، آن چنان احیا کنند که دیگر کسی جرات نکند در مجلس شورای این كشور چنین اقدامی کند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی خاطر نشان کرد: اینها تصور کرده اند که ما خوابیم؛ ولی باید این علم برافراشته باشد و شهادت جعفربن محمد (ع) عاشورای دوم شود.

وی افزود: ممکن است همان ها که این نغمه ها را می‌سرایند، روزی بگویند این علم ها و عزادرای ها چرا؟ باید بدانید این حرف ها از کجاست. منشأ همه این حرف ها این است که این مذهب را می خواهند سست کنند؛ دیگر ورق بعد را نمی گویم «مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز گرنه در محفل رندان خبری نیست، که نیست».

این مرجع تقلید در پایان ابراز داشت: من می دانم که چه نقشه هاست ولی به همه می گوییم این مردم گول این افراد را نخورند، که بگویند این عزاداری ها و سینه زنی های چه است.