تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه «نخستین» که به بررسی هنر چوب در آثار هنرمندان ایرانی می پردازد، ۱۰ شهریورماه افتتاح می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«هنر چوب» از مهدی سحابی تا وزیری‌مقدم در «نخستین»

نمایشگاه «نخستین» که به بررسی هنر چوب در آثار هنرمندان ایرانی می‌پردازد، ۱۰ شهریورماه افتتاح می‌شود.

بخش هنری تبیان
هنر چوب

«نخستین» عنوان نمایشگاهی شامل آثاری است که با چوب ساخته شده یا روی چوب خلق شده‌اند. این نمایشگاه به‌عنوان پروژه‌ای تعریف‌شده در گالری آران و به پیشنهاد این گالری توسط اکرم احمدی توانا گرآوری شده است.

نمایشگاه «نخستین» دربرگیرنده آثاری از ۱۵ هنرمند از سه نسل مختلف هنرهای تجسمی کشور است. عربعلی شروه، محمد علی مددی و مهدی سحابی هنرمندان فقیدی هستند که نمایشگاه با یاد آن‌ها برگزار می‌شود. دیگر هنرمندان حاضر در این نمایشگاه محسن وزیری‌مقدم، بهروز امیری‌راد، منصور طبیب‌زاده، مجید کامرانی، فرهاد اهرارنیا، هومن سلیمی، شقایق عربی، بهداد لاهوتی، مهدی رنگچی، شهریار قرایی، یاشار آذر امدادیان و محمد مروستی هستند که آثارشان مورد خوانش قرار گرفته است.

نقش تعیین‌کننده و استفاده منحصربه‌فرد از چوب در نقاشی و مجسمه، رویکرد اصلی این نمایشگاه است. تنوع رویکردها با توجه به تفاوت نسل هنرمندان و دوره‌های مختلف آثار، در این نمایش آثار چشمگیر است.

ساختن روایتی شخصی و معاصر از یک متریال قدیمی و چه بسا بدوی، کنکاش اصلی این نمایشگاه میان هنرمندان مختلف است. هنرمندان جوان در کنار اساتید نام‌آشنا و هنرمندانی از شهرستان‌ها و همین‌طور هنرمندان مهاجر، هریک تجربه زیسته و روایت خود از چوب را در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند.

نمایشگاه «نخستین» از ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۰ شهریور افتتاح می‌شود و تا ۷ مهرماه در گالری پروژه‌های آران در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.