تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر بسیاری از آسیب های اجتماعی در کشور روند صعودی به خود گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آسیب‌های اجتماعی در کشور روند صعودی دارد

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور روند صعودی به خود گرفته‌ است.

بخش اجتماعی تبیان
آسیب‌های اجتماعی در کشور روند صعودی دارد

به گزارش  تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، سلیمان پاک‌سرشت  در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور روند صعودی به خود گرفته‌ است که این موضوع نگران‌کننده بوده و باید در این زمینه تصمیمات اساسی اتخاذ شود.

وی افزود: علی‌رغم فعالیت نهادهای متولی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال حاضر شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم که در این میان خودکشی، نزاع و درگیری و اعتیاد از جمله آسیب‌های اجتماعی در حال رشد در سطح کشور است که این یک تهدید بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: با توجه به شرایط موجود تغییر در روش مدیریت و بازنگری لازم و ضروری است چرا که احتمال مورد غفلت قرار داده شدن برخی برنامه‌های مقابله با برخی از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که این موضوع می‌تواند در افزایش آسیب اجتماعی در حوزه خاص نقش داشته باشد.

پاک‌سرشت بیان کرد: برنامه‌های مقابله‌ای باید تا حدی اثربخشی داشته باشد تا بتوانیم به خوبی شرایط را مدیریت کرده و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم چرا که موضوعی که ارزش‌های جامع را زیرسئوال می‌برد وجود آسیب‌های اجتماعی است که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: رویکرد فردی کردن و مشاوره فردی از مواردی است که سبب می‌شود مقابله با آسیب‌های اجتماعی آن طور که باید جوابگو نباشد و در مقابل جامعه محور کردن افراطی نیز به همین شکل عمل می‌کند و نمی‌گذارد که برای رسیدن به اهداف خود برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کنیم.


منبع: تسنیم