تبیان، دستیار زندگی
«ماه و مرد کشاورز» عنوان داستانی مصور به قلم مارگارت مهی نویسنده نامدار نیوزلندی است که در قالب آثار تخیلی برای کودکان نوشته و با ترجمه فریده خرمی منتشر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داستان «ماه و مرد کشاورز» به ایران رسید

«ماه و مرد کشاورز» عنوان داستانی مصور به قلم مارگارت مهی نویسنده نامدار نیوزلندی است که در قالب آثار تخیلی برای کودکان نوشته و با ترجمه فریده خرمی منتشر شده است.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
ماه ومرد کشاورز

مهی یا ماهی نویسنده‌ برجسته‌ی آثار کودکان در نیوزلند و یکی از نویسندگان شاخص این رشته در جهان و برنده جایزه معتبر هانس کریستین اندرسن در سال ۲۰۰۶ با کتاب «دختری که در مهتاب خود را شست» بود. او سال ۱۹۳۶ در فاکاتانی این کشور زاده شد و در سال ۲۰۱۲ نیز درگذشت.

این نویسنده دو بار در دوران زندگی خود مدال کارنگی را در سال‌های ۱۹۸۲ برای «شکار» و ۱۹۸۴ برای «تبدیل» دریافت کرد و سه جایزه‌ی فونکس را نیز در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ گرفت.

«ماه و مرد کشاورز» او داستان کشاورز غمگینی است که به دنیای اطراف توجهی ندارد و در مزرعه‌ای کوچک زندگی می‌کند، هر شب حیوانات این مزرعه در علفزار به شادی و پایکوبی می‌پردازند تا این‌که بالاخره کشاورز را عصبانی می‌کنند، ‌ اما ماجرا همیشه نمی‌تواند به این منوال پیش برود.

در بخشی از این کتاب که در قطع رحلی منتشر شده است، می‌خوانیم: «مرد کشاورز به طرف کمد بزرگش دوید. پالتوهای کهنه، قیچی، یک لنگه چکمه‌ی لاستیکی و یک قلاب ماهیگیری را پرت کرد بیرون و... آهان! آنجا، ته کمد چراغ قوه‌ی زرد بزرگش را پیدا کرد. یک لنگه چکمه‌ی لاستیکی‌اش را پوشید. چراغ قوه‌اش را برداشت و بیرون دوید. مترجم این اثر فریده خرمی است و تصویرگری آن را دیوید الیوت بر عهده داشته است.»

«ماه و مرد کشاورز» همچنین بر اساس قانون بین‌المللی حق نشر (کپی رایت) از سوی امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انتشارات  (Random House)کشور نیوزلند خریداری شده است و با قیمت ۵هزار و ۳۰۰ تومان و شمارگان ۵۰۰۰ نسخه قابل خریداری از تمامی فروشگاه‌های کانون در سراسر کشور است.

این کتاب ۴۰ صفحه‌ای مناسب گروه سنی «ب» (۷ تا ۱۰ سال) است.


منبع: اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان