تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری خراسان شمالی، با تاكید برمهارت آموزی دانش آموزان در مدارس كشور، برون سپاری و تمركززدایی را، از سیاست های آموزش وپرورش دولت دوازدهم دانست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برون سپاری و تمركززدایی از سیاست های آموزش و پرورش دولت دوازدهم است

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری خراسان شمالی، با تاكید برمهارت آموزی دانش آموزان در مدارس كشور، برون سپاری و تمركززدایی را، از سیاست های آموزش وپرورش دولت دوازدهم دانست

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

برون سپاری و تمركززدایی از سیاست های آموزش و پرورش دولت دوازدهم است

به گزارش مركزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان شمالی، عصر امروز سید محمد بطحایی وزیر آموزش ‌و پرورش در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی گفت: اقدامات قوای سه‌ گانه با نگاهی روشن به بودجه آتی و منابع اعتباری باید صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم تغییر ساختار و بازنگری در رویه اداری  گفت: منابع امروز كشور صرف هزینه‌ های جاری می‌شود و برای طرح‌های عمرانی چندان هزینه‌ای باقی نمی ماند.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد به نحوه فعالیت سیستم‌های اداری و با اشاره به بیانات رهبری گفت: علی‌رغم تأكیدات مقام معظم رهبری، سیستم اداری تمركزگرا است ، به همین دلیل بهره ‌وری‌  به ‌شدت كاهش‌یافته است، البته  در موارد غیر حاكمیتی راهكاری به‌جز كاهش تصدی‌گری نداریم كه در این بین مردم باید بیشترین سهم را در امور داشته باشند.

بطحایی، برون‌ سپاری خدمات و كاهش تمركز را از سیاست ‌های در دستور كار دولت دوازدهم عنوان كرد و موضوع اشتغال را امری مهم دانست و گفت: آموزش ‌و پرورش نقش بسیار مهمی در توسعه كشور ایفا می كند.

بطحایی بر بررسی برنامه‌های درسی دانش آموزان درجهت پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی تاكید و تصریح كرد: آینده جوامع از طریق مدارس و دانش آموزان پیش‌ بینی می ‌شود و بهترین آموزش‌ ها باید در مدرسه انجام گیرد.

عضو كابینه تدبیر و امید افزود: در مسیر توسعه آموزش ‌و پرورش این موضوع باید بررسی شود كه محتوا و متن پیش ‌بینی‌ شده در مدارس چه كمكی به پیشرفت كشور و فعالیت كارگزاران نظام می ‌كند.

وی با انتقاد به سطح پایین میزان آموزش ‌های مهارتی در مدارس كشور گفت: دانش‌آموز امروزی فارغ ‌التحصیل می‌شود اما با كمترین سطح مؤلفه ‌های مهارتی زندگی آشنایی ندارد.

بطحایی متذكر شد: در شرایط فعلی، فرزندان ما باید راه مقابله با هجمه ‌های سنگین فرهنگی و محافظت از خود در مقابل آن ها را فرا گیرند.

وزیر آموزش ‌و پرورش ادامه داد: مدرسه كانون اصلی تربیت است و تمامی مسئولان و مدیران ذی‌ربط باید در خدمت مدرسه باشند نه حاكم بر آن.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش