تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش وپرورش بابیان اینكه دانش آموزان آینده سازان كشورند، گفت: مختصات الگوی زندگی ایرانی اسلامی در كتب درسی تقویت می شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصادیق زندگی ایرانی اسلامی در كتب درسی تقویت می شود

فضای مدرسه برای پذیرش دانش آموزان، بانشاط خواهد شد

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

مصادیق زندگی ایرانی اسلامی در كتب درسی تقویت می شود

وزیر آموزش وپرورش بابیان اینكه دانش آموزان آینده سازان كشورند، گفت: مختصات الگوی زندگی ایرانی اسلامی در كتب درسی تقویت می شود.

به گزارش مركزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان شمالی ، سید محمد بطحایی كه برای افتتاح پروژه های متمركز هفته دولت در نخستین سفر كاری خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی سفركرده است، بعد از ظهر امروز با حضور در جمع اصحاب رسانه به سؤالات آنان پاسخ داد و گفت: موضوع ارتقای معیشت كه دغدغه بسیاری از فرهنگیان كشور است  در قانون برنامه ششم و سند تحول آموزش و پرورش موردتوجه قرارگرفته است.

بطحایی عنوان كرد: آنچه در قالب لایحه نظام پرداخت معلمان به مجلس ارسال می شود، موضوع سنجش صلاحیت های حرفه ای آنان است كه متناسب با آن تفاوت هایی در نظام پرداخت ایجادخواهد شد.

وی تصریح كرد: تأثیرگذاری در فرآیند یادگیری و یاددهی در مدرسه ازجمله مهم ترین شاخصه هایی است كه در نظام رتبه بندی معلمان دنبال خواهیم كرد.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینكه یكی از مصادیق تعلیم و تربیت به ویژه در بخش عمومی، تعمیق روحیه انقلابی گری است، اظهار كرد: بر این اساس دانش آموزان  به عنوان آینده سازان كشور،باید با الگوی زندگی اسلامی ایرانی آشنا شوند و مهارت های زندگی را فرا گیرند.

بطحایی با تأكید بر اینكه این مهارت ها در آینده، بیشتر تقویت خواهند شد، افزود: فرزندان امروز كه آینده انقلاب به دست آنان سپرده شده است، باید به گونه ای تربیت شوند كه بتوانند همواره روحیه انقلابی گری، گذشت و ایثار را در زندگی با خود داشته باشند.

وی ادامه داد: بخشی از این مهارت ها در كتاب های درسی باید آماده شود و بخش دیگر در برنامه های آموزشی و تربیتی، با تمرین و ممارست به دانش آموزان باید انتقال یابد.

وزیر آموزش و پرورش با تأكید بر اینكه بانشاط سازی و جذاب سازی مدارس یكی از برنامه های جدی آموزش و پرورش است، اظهار كرد: باید بتوانیم با شیوه های مختلف، فضای مدرسه را برای پذیرش دانش آموزان، بانشاط كنیم.

بطحایی عنوان كرد: دانش آموزان باید با میل و رغبت بیشتری وارد مدرسه شوند كه برای این منظور برنامه هایی پیش بینی شده است.

وی افزود: تقویت كانون مدرسه یكی از این برنامه هاست كه نه تنها متوقف نخواهد شد بلكه با برنامه ریزی صورت گرفته با حجم گسترده تری نسبت به گذشته ادامه خواهدیافت.

بطحایی با اشاره به مدارس خشت و گلی باقیمانده در كشور تصریح كرد: در خصوص بازسازی و نوسازی این مدارس اعتبارات و برنامه های خوبی در قانون برنامه ششم و بودجه سال ۹۶ پیش بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تنوع انتخاب دانش آموزان نسبت به رشته های گوناگون تحصیلی گفت: در برخی مناطق كه رشته ای خاص مورد توجه است نمی توان نیروی انسانی را انتقال داد، بنابراین در این مناطق، از نیروهای بازنشسته استفاده می كنیم.

نیروهای جوان در آموزش و پرورش به كار گرفته می شوند

وزیر آموزش وپرورش از جوان گرایی در بدنه این وزارتخانه خبر داد و اظهار كرد: یكی از برنامه های ما استفاده از نیروهای جوان و با انرژی در امر تعلیم و تربیت است؛ البته این امر به معنای آن نیست كه نباید از ظرفیت افراد با تجربه استفاده شود.

وی افزود: باید به تدریج به سمتی برویم كه نیروهای جوان در سطح مدیریت میانی بیشتر حضور یابند و در آینده مدیریت ارشد را عهده دار شوند.

وی در خصوص بكارگیری نیروهای حق التدریس گفت: این امر نیازمند اعمال ملاحظاتی است كه در صورت تصویب طرحی كه در دستور كار مجلس قرار دارد، لازم الاجرا خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش یكی از برنامه های آموزش و پرورش دولت دوازدهم را، نظام تضمین كیفیت عنوان كرد و گفت: تلاشمان آن است كه آموزش و پرورش را در حد  استانداردی از كیفیت، تعریف كنیم.

بطحایی فضا و تجهیزات را یكی از مؤلفه های این استانداردسازی برشمرد و بر نوسازی و بازسازی فضاهای آموزشی تاكید كرد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش