تبیان، دستیار زندگی
ود مدیر حوزه علمیه قم با اشاره از ارائه واحدهای درسی ویژه، تحت عنوان مدیریت و آشنایی با مساجد بر دروس عمومی حوزه علمیه خبر داد. به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه علمیه قم در هشتمین دو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واحد مدیریت و آشنایی با مساجد در حوزه علمیه ارائه می‌شود

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره از ارائه واحدهای درسی ویژه، تحت عنوان مدیریت و آشنایی با مساجد بر دروس عمومی حوزه علمیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه علمیه قم در هشتمین دوره آموزشی مدیریت مسجد با تأكید بر ایجاد زمینه‌های مناسب در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی اظهار داشت: ارائه طرح‌های نو برای تبیین معارف دینی توسط طلاب و فضلا نشان‌دهنده اقبال و عطش آنان در جستجوی علوم مختلف است.

وی از ارائه واحدهای درسی ویژه‌ای، تحت‌عنوان مدیریت و آشنایی با مساجد در دروس عمومی حوزه علمیه خبر داد و گفت: در راستای توجه ویژه به مساجد به عنوان پایگاه های نشر آموزه‌های دینی، تأسیس رشته تخصصی در این خصوص مورد بررسی جدی قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت برجسته مرحوم آیت‌الله یثربی، وابستگی وزانت، تقوی و تجربه را از شاخصه‌های ایشان برشمرد و یادآور شد: تمام صفات پسندیده‌ای كه در ایشان بود، به بركت ارتباط با مردم بوجود آمد و شكل‌گیری این ارتباط معنوی نیز از مسجد ایجاد شده بود.

مدیر حوزه علمیه قم، با تأكید بر بهره‌گیری از تجارب سودمند دیگران در ارائه راه‌كارهای مناسب در اداره امور مساجد یادآور شد: در دیدگاه اسلامی برخی مكان‌ها، زمان‌ها و اشخاص مورد احترام می‌باشند. از این رو كسانی كه با مسجد مرتبط‌اند از قداست ویژه‌ای برخوردار هستند.

بنا بر گزارش مركز خبر حوزه، در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام تقی قرائتی، مدیر موسسه مسجد با ارائه گزارشی از سفر هیئت علمی – فرهنگی از سوی موسسه مسجد به دو كشور مراكش و مالزی بر تعامل فرهنگی و نیز استفاده از دستاوردهای سایر ملل در اداره بهینه مساجد و ایجاد جذابیت لازم در ترویج عقاید دینی تأكید كرد.

وی ارتقاء دانش و توانمندی علمی و عملی مبلغین در هدایت معنوی جامعه را ضروری دانست و افزود: با اهتمام ویژه به مساجد، بستر مناسبی برای ترویج و نشر آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی در جامعه فراهم می‌شود.

شایان ذكر است، هشتمین دوره آموزش مدیریت مساجد با حضور بیش از دویست نفر از فضلای واجد شرایط و كار گروه پژوهشی و تربیت مدرس، با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای معرفتی روزافزون جامعه و نیز افزایش توانمندی تدریس و آشنایی با روش‌های كارآمد جهت نشر معارف توسط موسسه مسجد در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

دوره هفتم آموزش مدیریت مسجد سال گذشته با شركت صد و سی نفر از طلاب، طی صد جلسه آموزشی برگزار شد و در پایان از برگزیدگان آن با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد.