تبیان، دستیار زندگی
در پی درگذشت عالم ربانی، آیت الله روح الله شاه آبادی؛ علما و مسئولین نظام در پیام هایی جداگانه این مصیبت عظیم را تسلیت گفتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام‌های تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی

در پی درگذشت عالم ربانی، "آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی"؛ علما و مسئولین نظام در پیام هایی جداگانه این مصیبت عظیم را تسلیت گفتند.

بخش سیاست تبیان
واکنش‌ها به ارتحال آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله شیخ روح‌الله شاه‌آبادی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت‌الله حاج شیخ نصرالله شاه‌آبادی

ارتحال عالم ربانی و عارف زاهد آیت‌الله حاج شیخ روح‌الله شاه‌آبادی فرزند آیت‌الله العظمی میرزا محمدعلی شاه‌آبادی موجب تاسف و تاثر گردید.

آن روحانی جلیل‌القدر سال‌های متمادی به کسب علم و معرفت الهی و ترویج علوم دینی اهتمام فراوانی داشتند.

ایشان همچنین در جریان نهضت اسلامی ملت ایران تلاش فراوانی در به ثمر نشستن انقلاب داشتند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به حضرتعالی، حوزه‌های محترم علمیه و بیت مکرم آیت‌الله شاه‌آبادی، برای آن عالم بزرگوار علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

واکنش‌ها به ارتحال آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی

آیت الله علوی گرگانی در پیامی ارتحال آیت الله روح الله شاه آبادی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

جناب مستطاب حضرت آیت الله شیخ نصرالله شاه آبادی دام عزه

خبر رحلت فقیه عالیمقام و پارسا حضرت آیت الله حاج شیخ روح الله شاه آبادی موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.

این عالم بزرگوار که در طول حیات پربرکت خود با تهذیب نفس و زهد و پارسایی راهنمای طلاب و جویندگان راه حقیقت بودند، همچون چراغی فروزان در مسیر دین و تقوا خواهند ماند و راهنمایی ها و رفتار عالمانه و زاهدانه ایشان سرلوحه زندگی مومنین می باشد.

اینجانب این ضایعه ی مولمه را به محضر امام زمان (ع) و حوزات علمیه، مراجع عظام تقلید و بیت شریف آیت الله شاه آبادی مخصوصا محضر جنابعالی و اخوی بزرگوار شما همچنین آقازادگان گرامی ایشان تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای آن عالم بزرگوار مسئلت می نمایم.

واکنش‌ها به ارتحال آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی

آیت الله اعرافی در پیامی ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی از اساتید پیشکسوت و از شاگردان خاص حضرت امام خمینی(ره) را تسلیت گفت. پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به مناسبت ارتحال آیت الله شاه آبادی به این شرح است:

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی

خبر ارتحال و عروج ملکوتی اسوه سلوک و تهذیب نفس، حضرت آیت الله حاج روح الله شاه آبادی موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.

آن عالم ربانی و  فقید سعید ستاره‌ای بود از آسمان  بلند  و بیت رفیع آیة الله العظمی شاه‌ آبادی استاد  امام  راحل (قدس سره)، استاد مبارزی که علاوه  بر افاضه دروس رایج حوزه های علمیه، شاگردان بسیاری را در مسیر  سلوک الی الله راهنمایی کرده و  مؤمنین کثیری از انفاس قدسی ایشان بهره مند و متنعم بوده اند.

اینجانب مصیبت درگذشت این روحانی وارسته را به محضر قدسی حضرت صاحب الامر(عج)، حوزه های علمیه به ویژه شاگردان ایشان و نیز آقازادگان ارجمند و همسر گرامی و بیت محترمشان تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای ایشان مقام قرب الهی و برای بازماندگان،صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

واکنش‌ها به ارتحال آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی

استاندار قم در پیامی ارتحال آیت الله روح الله شاه آبادی برادر بزرگوار حضرت آیت الله نصرالله شاه آبادی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت سید مهدی صادقی استاندار قم بدین شرح است:

حضرت آیت الله نصرالله شاه آبادی(دامت بركاته)

نماینده محترم مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری

سلام علیكم

ارتحال برادر بزرگوارتان حضرت آیت الله روح الله شاه آبادی(ره) موجب تأسف و تأثر گردید.

این عالم مجاهد، طی سال های متمادی حضور در حوزه های سترگ علمیه تهران، قم و نجف اشرف و بهره مندی از محضر عالمان برجسته، پایه گذار آثار و خدمات گرانسنگی در عرصه های علمی و فرهنگی شدند. در عرصه سیاسی نیز این فقیه فرزانه از چهره های مورد وثوق حضرت امام خمینی(ره) بودند و دارای كارنامه درخشانی در زمینه همراهی نهضت و مبارزه با رژیم طاغوت می باشند.

اینجانب ارتحال این عالم ربانی را به علما و حوزه‌ های معزز علمیه، به ویژه جنابعالی و بیت مکرم آن بزرگوار، تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال، مغفرت و رحمت واسعه‌ برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای شما و بازماندگان محترم مسئلت دارم.

واکنش‌ها به ارتحال آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ روح الله شاه آبادی را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی ، استاد برجسته حوزه علمیه و سالک الی الله حضرت آیت الله حاج شیخ روح الله شاه آبادی (ره) موجب تاثر و تالم گردید.

آن مرحوم که پرورش یافته بیت رفیع مرجع عظیم الشان مرحوم آیت الله العظمی حاج میرزا محمد علی شاه آبادی علیه الرحمه ، استاد بزرگوار بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ره بود سالیان متمادی از محضر علمای بزرگوار همچون حضرت امام خمینی قدس سره الشریف بهره های فراوان برد و همواره همراه رهبر کبیر انقلاب در مبارزات انقلابی حضور موثر داشت.

وی پس از بازگشت از عراق عهده دار تربیت طلاب فاضل و مهذب شد و در این مسیر با تهذیب نفس و زهد و پارسایی راهنمای بسیاری از طلاب گردید و باقیات صالحات ارزشمندی از خود بجای گذاشت.

اینجانب ارتحال این عالم ربانی و روحانی وارسته را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری مدظله العالی ، مراجع عظام تقلید ، علمای بزرگوار دامت برکاتهم و حوزه های علمیه به ویژه شاگردان ایشان و نیز آقازادگان ارجمند و بیت محترمشان تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای ایشان مقام قرب الهی و برای بازماندگان،صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله روح الله شاه آبادی

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی درگذشت آیت الله حاج  شیخ روح الله شاه آبادی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

ارتحال فقیه پارسا حضرت آیت‌الله حاج شیخ روح الله شاه‌آبادی(ره) فرزند بزرگوار استاد حضرت امام(رضوان الله علیها) – موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

آن عالم ربانی عمر پربرکت خود را در ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) و خدمت به حوزه‌های علمیه گذراند، و سالهای متمادی از محضر شریف مراجع معظم تقلید همانند حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) و سایر آیات عظام بهره علمی گرفت و حدود بیست سال از بحثهای علمی حضرت امام (قدس الله نفسه) استفاده کرد.

مرحوم آیت الله شاه آبادی در صفای نفس و کمالات اخلاقی در بین خواص مشاربالبنان بود و به مراحل بالائی از زهد، تواضع و عبودیت نائل گردید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم‌ رهبری «مدظله العالی»، مراجع عظام «دامت برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، بیت‌ رفیع مرحوم آیت الله شاه‌آبادی، بویژه اخوان مکرَم و آقازادگان محترم ایشان تسلیت عرض نموده، علوّ درجات را برای آن فقیه جلیل القدر از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی- رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


منابع: خبرگزاری صدا و سیما/ باشگاه خبرنگاران جوان/ خبرگزاری شفقنا