تبیان، دستیار زندگی
مراسم تشییع شهیدان «محمد ذوالفقاری»، «ولی الله خمسه ای» و «حجت الاسلام جمشید آقاجانی» از شهدای دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم در قزوین برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسافران ۳۰ ساله به زادگاه خویش بازگشتند

مراسم تشییع شهیدان «محمد ذوالفقاری»، «ولی‌الله خمسه‌ای» و «حجت‌الاسلام جمشید آقاجانی» از شهدای دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم در قزوین برگزار شد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
تشییع شهدا

امروز غم و حزنی به سبب سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) بر جهان تشیع سایه افکنده است.

در قزوین اما حال و هوایی دیگر از آمدن سه شهید و یادگار دوران ۸ سال دفاع مقدس به نام‌های شهیدان «محمد ذوالفقاری»، «ولی‌الله خمسه‌ای» و «حجت‌الاسلام جمشید آقاجانی» وجود داشت.

امروز از ساعات ابتدایی صبح، خیابان سپه و امامزاده اسماعیل (ع) شاهد حضور اقشار مختلف مردم از زن و مرد، پیر و جوان، مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران بود.

انتظار در ساعت ۱۰ صبح به پایان رسید و پیکرهای شناسایی‌شده شهیدان «محمد ذوالفقاری»، «ولی‌الله خمسه‌ای» و «حجت‌الاسلام جمشید آقاجانی (احمد انصاری)» مورد استقبال رسمی مردم و مسئولان قرار گرفت.

دیدن اشک‌های مادران و پدران، جوانانی که محزون چشم به تابوت شهدا دوخته و زیر لب زمزمه‌هایی آشنا با آن‌ها داشتند و شنیدن ندای «لبیک یا حسین» نشان از حس زیبای قدردانی مردم از شهدا و دادن دست لبیک به آرمان‌های انقلاب و شهدا داشت.

پیکرهای مطهر شهدا بعد از مراسم استقبال از جلوی امامزاده اسماعیل (ع) حرکت داده شد و بر روی دستان مردم قدرشناس قزوین در مسیرهای خیابان شهدا به سمت امامزاده حسین (ع) تا گلزار شهدای این شهر تشییع شدند.

قدم گذاشتن در مسیر الهی و انجام فرایض دینی، وصیت برادر شهیدم است

خواهر شهید حجت‌الاسلام جمشید آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درحالی‌که اشک‌های دلتنگی و شوق بازگشت برادرش از چشم‌هایش می‌چکید، گفت: از بازگشت برادر شهیدم هم خوشحال هستم و هم ناراحت، خوشحالیم برای اتمام ۳۱ سال دوری و ناراحتی‌ام برای ۳۱ سال غربت برادر شهیدم است.

وی ادامه داد: شهید زمانی به نزد خانواده بازگشت که مادرم در بستر بیماری و کما بود، مادری که این‌همه سال در انتظار فرزندش چشمانش به در سفید شد اما امیدش ناامید نگشت و حالا آرزوی بازگشت پسر شهیدش محقق شده است.

فاطمه آقاجانی بابیان اینکه شهید همواره بر ادامه دادن راه شهدا تأکید داشت، افزود: برادر شهیدم همیشه خانواده و دوستانش را به قدم گذاشتن در مسیر الهی و انجام فرایض دینی تشویق می‌کرد.

این بانوی قزوینی در پایان خاطرنشان کرد: از همه به‌ویژه نسل جوان خواهان ادامه راه تمامی شهدا به‌ویژه برادر شهیدم هستم.

شهدا به استقبال شهدا آمدند

گلزار شهدای قزوین میعادگاه جاودانه‌های همیشه زنده است و امروز شهیدان جان‌برکف نیز به استقبال این سه شهید تازه تفحص شده آمدند.

بعد از اقامه نماز بر پیکر شهدا به امامت آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، پیکر شهید «ولی‌الله خمسه‌ای» به شهر آبگرم و پیکر شهید «حجت‌الاسلام جمشید آقاجانی» به شهر نرجه منتقل شد تا بعد از برگزاری مراسم تشییع در گلزار شهدای محل زادگاه خود تدفین شوند.

همچنین پیکر شهید «محمد ذوالفقاری» نیز در میان فریادهای «الله‌اکبر» و «لااله‌الاالله» مردم و ندای جان‌سوز «وا غربتا» ی مادر شهید که می‌گفت «می‌خواستم دامادی‌ات را ببینم؛ داماد بی‌عروس دیده بودید؟ پسرم داماد است، عروس ندارد» در جوار شهدای مدافع حرم گلزار شهدای قزوین به خاک سپرده شد.

آری شهدا رفتند، اینک بار سنگین امانت آن‌ها بر دوش یکایک ما است که باید مراقب باشیم مبادا شرمنده شهدا و خانواده‌های آن‌ها شویم.

به گزارش ایسنا، مراسم شام غریبان این سه شهید بزرگوار عصر امروز از ساعت ۱۸ در امامزاده حسین قزوین برگزار خواهد شد.

روحشان شاد و راهشان پر رهرو


منبع: ایسنا