تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان اعلام کردند که آسم، بیماری شایعی است که ۱۰ درصد از زنان باردار را گرفتار می کند و مهم ترین بیماری مزمن دوران بارداری محســوب می شود. آسم کنترل نشده، عوارض خطرناکی برای زنان باردار دارد که از جمله آنها افزایش فشار خون، مسمومی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بارداری با وجود آسم

دانشمندان اعلام کردند که آسم، بیماری شایعی است که ۱۰ درصد از زنان باردار را گرفتار می کند و مهم ترین بیماری مزمن دوران بارداری محســوب می شود. آسم کنترل نشده، عوارض خطرناکی برای زنان باردار دارد که از جمله آنها افزایش فشار خون، مسمومیت حاملگی، زایمان زودرس، مرگ مادر، افزایش مرده زایی، اختلال در رشــد جنین، وزن پایین نوزاد در هنگام تولد و تولد زودرس نوزاد است.

بخش سلامت تبیان
بارداری,آسم,بیماری,سقط جنین,

کنترل صحیح بیماری آسم، برای ســلامت مادر و جنین حیاتی است و می توان با آموزش مناســب مادر به ویژه در دوران بارداری، این بیماری را کنترل کرد. البته، بیماری آسم مانعی برای بارداری محسوب نمی شــود زیرا درمان های کنترل آسم بر تکامل جنین تاثیری ندارد و باعث سقط های خود به خودی یا نقایص مادرزادی در جنین نمی شود. در نتیجه، اغلب زنان باردار مبتلا به آســم و یا آلرژی با رعایت اصول صحیح و درمان های توصیه شده از طرف پزشک مربوطه می توانند با آسم و اثرات آن در دوره بارداری کنار بیایند.

وقوع حمله های آسم در زنان باردار با کاهش اکســیژن مورد نیاز جنین سبب آسیب به جنین می شــود. بنابراین، جلوگیری از حمله های آسم در دوران بارداری و یا در هنگام زایمان اهمیت فراوانی دارد. کنترل محیط اطراف با کاهش مواد حساســیت زای موجود در محیط، تنظیم یک برنامه منظم استفاده از داروها با مراجعه به پزشک و عدم استعمال دخانیات از جمله روش های پیشگیری از بروز حمله های آسمی است. آسم، اختلالی است که در آن گاهی تنفس مشکل می شود و تنگی نفس به صورت متناوب رخ می دهد. علائم و شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت اســت. برخی افراد سرفه، خس خس سینه ی هر روز دارنــد. برخی دیگر در فواصل بین حمالت تنگی نفس، و تنگی نفس را تقریبا علامتی ندارند.


منبع : ماهنامه کودک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.