تبیان، دستیار زندگی
بعضا علاقه مردان به همنشینی با دوستان خود، به فرار از جمع خانواده، بی مسئولیتی و بی قیدی آن ها نسبت داده می شود.این نوع نگاه ممکن است به بروز شک، اضطراب و بدبینی منجر شده و مردان را با اتهام بی وفایی وخیانت مواجه کند در حا
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفیق بازی شوهرتان به نفع شماست!

بعضا علاقه مردان به همنشینی با دوستان خود، به فرار از جمع خانواده، بی‌مسئولیتی و بی‌قیدی آن‌ها نسبت داده می‌شود.این نوع نگاه ممکن است به بروز شک، اضطراب و بدبینی منجر شده و مردان را با اتهام بی‌وفایی وخیانت مواجه کند در حالیکه حقیقت چیز دیگری است...

هدی سادات پاک نهاد – بخش خانواده ایرانی تبیان
شوهر رفیق باز ، دوستان، خانواده، همسر، استرس، خوشگذرانی، تفریح

شیما: دیگه از دست رفیق بازی هات خسته شدم... بابا متوجه باش دیگه متاهل شدی.. دیگه هر جا میخوای بری باید با همسرت بری؛تفریح، خوشگذرونی،سینما، پارک رو باید با همسرت بری نه با رفیقات! اینو چطوری باید بهت بفهمونم؟!5 ساله ازدواج کردیم چند بار منو بردی مسافرت، چند بار دوتایی باهم رفتیم بیرون ؟!

رضا: ای بابا ولم کن... حالا چون ازدواج کردم دیگه نباید تنها برم جایی؟! من که نمیتونم قید دوستامو بزنم بعدشم مگه ما باهم چقدر حرف داریم که همش با تو برم بیرون...!یه کار نکن که دیگه یواشکی تو جایی برم فهمیدی!بعدم من اصلا وقتی با دوستام میرم بیرون انرژی میگیرم...

بنا به یک تحقیق ، احتمال کاهش استرس مردان هنگام هم‌نشینی با هم‌جنس‌های خود، بیشتر از زمان بیرون رفتن با جنس مخالف یا صرف وقت با خانواده است

اختلاف این زوج و شاید زوج های زیاد دیگری بر سر رفیق بازی آقای همسر است که گاها به مشاجرات شدیدی منجر می شود اما آقای محترم کمی درک کن او یک زن است و حساس. او سرشار از احساسات است و تمام تکیه گاه و پشت و پناه خودش را مرد زندگیش می داند. عاشق صحبت کردن و تفریح با همسرش است. بدون همسرش جایی نمیرود یا حتی اگر هم برود تمام فکر و ذهنش پیش همسرش است. دوست دارد تمام خوشگذرانی و تفریح خود را با همسرش بگذراند و البته عاشق این است که همسرش به او پیشنهاد بدهد که با او به گردش برود تا روحیه ای عوض کند.

این از انتظارات بسیاری از زنان است که توقع دارند همسرشان وقت آزاد خود را بیشتر با خانواده بگذراند و از جمع های دوستانه دوران مجردی فاصله بگیرند.این خواسته که در موارد بسیاری انتظار به حق و به جای یک همسرِ نگران کانون خانواده است، می‌تواند سبب سوءتفاهم و کدورت شود.

بعضا علاقه مردان به همنشینی با دوستان خود، به فرار از جمع خانواده، بی‌مسئولیتی و بی‌قیدی آن‌ها نسبت داده می‌شود.این نوع نگاه ممکن است به بروز شک، اضطراب و بدبینی منجر شده و مردان را با اتهام بی‌وفایی وخیانت مواجه کند در حالیکه حقیقت چیز دیگری است...

اول از همه باید بگوییم که منظور از رفیق بازی چیست ؟ آیا بیرون رفتن با دوستان ماهی یکبار رفیق بازی تلقی میشود یا مسافرت چند روزه در ماه رفیق بازی است؟

در جواب باید بگوییم رفیق باز بودن به این معناست که فرد بیشتر اوقات فراغت خود را بادوستانش بگذراند  اما در نظر برخی از خانم ها همینکه مردشان ماهی یکبار هم با دوستانش به تفریح برود رفیق باز است و همین یکبار هم خود می تواند زمینه ی دعوا شود اما ما به  این خانم های عزیز توصیه می کنیم کمی ملایم باشید و اگر از دوستان همسرتان مطمئن هستید و از همه مهمتر اگر به همسرتان اعتماد دارید خیلی هم سخت نگیرید چون به نفع خودتان است!

استرستان را با دوستانتان کمتر کنید!

"بنا به یک تحقیق ، احتمال کاهش استرس مردان هنگام هم‌نشینی با هم‌جنس‌های خود، بیشتر از زمان بیرون رفتن با جنس مخالف یا صرف وقت با خانواده است.

بر اساس این پژوهش، که لابد از این پس به عنوان بهانه مورد اشاره‌ی مردان بسیاری قرارخواهد گرفت، حضور در یک گروه باعث می‌شود عوارض اضطراب مردها را کمتر آزار دهد.

حضور در یک گروه باعث می‌شود عوارض اضطراب مردها را کمتر آزار دهد.دانشمندان دانشگاه گوتینگن آلمان با مطالعه نوعی از میمون‌ها موسوم به باربِری مِکاک (Barbary macaque) که رفتارهای اجتماعی‌شان بسیار به انسان شبیه است، دریافتند سطح هورمون استرس مردانه در میمون‌های نَر، هنگام معاشرت با شریک زندگی یا دیگر اعضای خانواده به سرعت افزایش می‌یابد.اما همین میمون‌ها میان گروهی از نرهای دیگر بسیار آرام‌تر بودند."(خبر انلاین )

لذا مردان می‌توانند گهگاه با معاشرت با دوستان و همکاران، برای ساعاتی دغدغه وظائف خانوادگی را فراموش کرده و از طریق کاهش سطح استرس، کیفیت زندگی خود را بالا ببرند.البته جلب اعتماد همسر محترم، پیش‌نیاز مهم چنین امری است.

چند نکته:

*همونجور که ما خانم ها با بیرون رفتن با دوستانمان روحیه مان عوض میشود و برایمان خوب است ، مردان هم  مثل ما هستند و با بیرون رفتن و صحبت با دوستانشان روحیه شان عوض میشود.

*اصلا نباید اشتباه کرد ؛گاهی خانم ها میگویند همسرم دوستانش را بیشتر از من دوست دارد در حالیکه نوع دوست داشتن و علاقه متفاوت است و نباید مقایسه شود.

*گاهی دوست خوب چه برای خودمان ،چه برای همسرمان میتواند باعث ترقی در ابعاد مختلف زندگی شود.

*اگر رفت و آمد ها به اندازه باشد و دوست همسرتان فاکتور های دوست خوب رو داشته باشد هیچ جای نگرانی نیست.

حالا؟

گاها دوست همسرمان فرد مناسبی نیست یا اینکه رفت و آمد هایشان با هم زیاد است، اینجا چه کار کنیم؟

فراموش نکنید که حساسیت های بی جا و محدود کردن بیش از اندازه همسرتان تنها زندگیتان را به خطر می اندازد و همسرتان گمان می کند که بخاطر ازدواج کردنش تمام خوشی های زندگیش گرفته شده است

در این مورد هم مردان متفاوتند. بعضی مردان قلق دارند که دست همسرانشان است !و هر خانمی قلق های همسرش را میداند اگر از این راه اصلاح نشد چند راهکار به شما پیشنهاد می کنیم:

1- علت اصلی بیرون رفتن همسرتان با دوستانش  را پیدا کنید گاهی بخاطر رفتار بد خانم ممکن است مرد از خانه اصطلاحا فراری باشد پس خانم های محترم  اول اخلاقتان را خوب کنید.

2-برنامه بیرون رفتن یاتفریح  با همسرتان را در هفته بچینید.بعضی مردها عاشق طبیعت هستند. گاهی وقت ها خانم در ماه هیچ هوای بیرون رفتن نمیکند اما دقیقا  همان شبی که همسرش میخواهد با دوستانش بیرون رود می‌گوید با دوستانت نرو بیا با هم بریم! خب اینجوری همسرتان متوجه می شود که از روی  لج میگوید...شما برنامه بریزید تا با هم بیرون روید (برید جاهایی که غالبا همسرتان با دوستانش می رود)

3-اگه دوستان همسرتان متاهل هستند و به شما و فرهنگ تان میخورند میتوانید برنامه بریزید و به صورت خانوادگی با هم به تفریح بروید البته این شرایط زمانی امکان پذیر است که زوجین با یکدیگر به نتیجه و تفاهم رسیده باشند و قبل از هر تصمیم گیری با یکدیگر گفتگو کنند.

در کنار تمام این نکات یادتان باشد محیط خانه باید امن ترین و آرام بخش ترین جای دنیا باشد تا مردها برای رسیدن به آن ثانیه شماری کنند پس با آرامش به گونه ای رفتار کنیم که هم همسرمان به آنچیزی که می‌خواهد دست پیدا کند و هم از زندگی زناشویی دلزده نشود. فراموش نکنید که حساسیت های بی جا و محدود کردن بیش از اندازه همسرتان تنها زندگیتان را به خطر می اندازد و همسرتان گمان می کند که بخاطر ازدواج کردنش تمام خوشی های زندگیش گرفته شده است.در مقابل به آقایان محترم  توصیه می کنیم به گونه‌ای رفتار نکنید که همسرتان گمان کند جایی در زندگیتان ندارد و از بودن با او لذت نمی برید اگر شما با بیرون رفتن با دوستانتان روحیه تان عوض می شود و از استرستان کم می شود در مقابل همسرتان هم نیازمند روحیه و محبت شماست.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.