تبیان، دستیار زندگی
فت  . دومین گردهمایی طلاب فارغ التحصیل مرکز جهانی علوم اسلامی از سی کشور جهان صبح پنج شنبه در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم آغاز به کار کرد. در این گردهمایی آیت الله تسخیری، رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله مر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین گردهمایی فارغ التحصیلان فعال مرکز جهانی علوم اسلامی گشایش یافت

.دومین گردهمایی طلاب فارغ التحصیل مرکز جهانی علوم اسلامی از سی کشور جهان صبح پنج شنبهدر مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم آغاز به کار کرد.
در این گردهمایی آیت الله تسخیری، رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله مرتضی مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام علی رضا اعرافی، مدیر مرکز جهانی علوم اسلامی حضور داشتند.
در ‌آغاز این مراسم، طلاب دعوت شده با معرفی خود، مجموع فعالیت های علمی، پژوهشی در کشورهای خود را تشریح و خواستار توجه بیشتر مسوولان به موضوعات علمی در مراکز حوزوی شدند.
آیت الله مرتضی مقتدایی، رییس هیات امنای مرکز جهانی علوم اسلامی در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و ابراز داشت: یکی از بهترین کارهای که این مرکز می تواند انجام دهد، برگزاری چنین گردهمایی ها می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این امر به مراتب از اصل مرکز جهانی علوم اسلامی مهم تر می باشد.
شایان ذکر است؛ این گردهمایی به مدت بیست و یک روز در قم، مشهد و تهران و دیدار با شخصیت های کشوری برگزار می شود.آشنایی با نیازهای فرهنگی و تبلیغی مناطق مختلف فارغ التحصیلان، آکاهی از فعالیت های فرهنگی طلاب، تشویق جهت راه اندازی تشکل ها و انجمن های کشوری، منطقه ای و بین الملی، تقویت بنیه علمی و معنوی فارغ التحصیلان و تبادل نظر فکری و آموزش آن ها از جمله اهداف این گردهمایی به شمار می آید.
دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور دکتر محمود احمدی نژاد، وزیر علوم، وزیر امور خارجه و بازدید از مرکز علمی و پژوهشی کشور از دیگر برنامه های این گردهمایی می باشد.
برگزاری نشست بحران معنویت و عرفان اسلامی، نشست منجی گرایی بشر امروز و مهدویت، جایگاه استراتژیک تشیع در دنیای امرروز، فرصت ها و تهدیدها، نشست بررسی پیروزی مقاومت اسلامی حزب الله لبنان از برنامه های طلاب است.