تبیان، دستیار زندگی
مجموعه «وگی ورجه» برای تقویت مهارت های فردی و اجتماعی کودکان راهی بازار شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار مجموعه «وگی‌ ورجه» برای کودکان

مجموعه «وگی ورجه» برای تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی کودکان راهی بازار شده‌ است.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
وگی ورجه

این مجموعه نوشته جاناتان لاندن، سروده ناصر کشاورز و با تصویرگری فرانک رمکیه ویچ است و هرکدام از کتاب‌های آن در ۲۸ صفحه و شمارگان ۳۰۰۰ نسخه با قیمت ۶۰۰۰ تومان در نشر افق منتشر شده‌ است.

در معرفی این مجموعه عنوان شده است: وگی ورجه وروجک و بامزه به کوچولوها نشان می‌دهد که مشکل برای همه است و حتی قورباغه‌ها هم در زندگی‌شان مشکلاتی دارند! مثلا در این داستان لباس پوشیدن و مدرسه رفتن و آرام نشستن توی کلاس برای ورگی کار خیلی خیلی سختی است اما بالاخره هر کار سختی خوبی‌هایی هم دارد!

جاناتان لاندن، شاعر و نویسنده آمریکایی، تا حالا بیش از ۱۰۰ کتاب برای کودکان نوشته است. او وقتی برای دو پسر کوچکش قصه می‌گفت فهمید که عاشق نوشتن برای بچه‌هاست.

ناصر کشاورز این بار هم مثل مجموعه «می‌می‌نی» با شعرهای شاد و دوست‌داشتنی کوچولوها - و البته بزرگ‌ترها - را عاشق کتاب‌خواندن می‌کند.

جلد اول این مجموعه «وَگی ورجه باهوشه می‌دونه چی‌بپوشه» نام دارد.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: باز چی یادت رفته وَگی؟

لباش پوشیدن در یک روز برفی اصلا کار راحتی نیست؛ مخصوصا برای بچه قورباغه‌ها! وای، چقدر لباس! زیرپوش، گرمکن و بلوز و شلوار و جوراب و کت و کلاه و شال‌گردن و دستکش... اول کدام را بپوشد؟ جوراب یا شلوار؟ دستکش یا شال‌گردن؟

نام جلد دوم این مجموعه نیز«وَگی تو رخت‌خوابه دوست‌ نداره بخوابه» است.

در نوشته پشت جلد این کتاب نیز می‌خوانیم: وَگی‌ جون، وقت لالاست!

اما خوابیدن اصلا به همین راحتی‌ها نیست؛ مخصوصا برای بچه قورباغه‌ها! وگی هم مثل همه بچه قورباغه‌ها دوست ندارد بخوابد. چون اول باید حمام کند و بعد لباس خواب بپوشد و مسواک بزند. بعدش تازه یادش می‌افتد که خیلی گرسنه است.

«وَگی دکتر نمیره هِی بهونه می‌گیره» عنوان جلد سوم مجموعه «وگی‌ ورجه» است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: وَگی جون، آماده شو!

اما دکتر رفتن اصلا به همین راحتی‌ها نیست؛ مخصوصا برای بچه‌قورباغه‌ها! وگی هم مثل همه بچه قورباغه‌ها دوست ندارد دکتر برود. چون می‌ترسد دکتر بهش آمپول بزند. تازه توی مطب دکتر خیلی حوصله‌اش سر می‌رود.

بیدار شدن از خواب، آن‌هم صبح‌ زود، کار راحتی نیست؛ مخصوصا برای بچه قورباغه‌ها! وگی هم مثل همه بچه قورباغه‌ها دوست دارد زودتر برود مدرسه. اما هم می‌ترسد و هم هیجان دارد. تازه پشت میز هم نمی‌تواند بنشید و هی بالا و پایین می‌پرد...

همچنین عنوان جلد چهارم این مجموعه، «وَگی همبازی می‌خواد خواهرش دنیا می‌آد» است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: وگی، این خواهرته!

بازی کردن با یک نی‌نی کوچولو کار راحتی نیست؛ مخصوصا برای بچه قورباغه‌ها! وگی هم مثل خیلی از بچه قورباغه‌ها دوست دارد خواهرش زودتر بزرگ‌ شود و با او حرف بزند و بازی کند؛ اما انگار این نی‌نی فقط بلد است گریه کند.

«وَگی یک‌شب که خوابید توی خوا دوچرخه دید» عنوان جلد پنجم مجموعه «وگی‌ ورجه» است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: وگی بپر روی زین!

اما دوچرخه‌سواری خیلی هم کار راحتی نیست؛ مخصوصا برای بچه قورباغه‌ها! وگی هم مثل بچه قورباغه‌ها دوست دارد زودتر دوچرخه‌سواری یاد بگیرد. ولی خوب بلد نیست ترمز بگیرد و هی کج‌وکوله می‌شود و تازه دوچرخه‌اش بوق هم ندارد...

همچنین جلد ششم مجموعه یادشده «وگی می‌ره مدرسه خیلی هم کم‌حواسه» نام دارد.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: وگی‌ جون، دیرت نشه!

بیدار شدن از خواب، آن‌هم صبح‌ زود، کار راحتی نیست؛ مخصوصا برای بچه قورباغه‌ها! وگی هم مثل همه بچه قورباغه‌ها دوست دارد زودتر برود مدرسه. اما هم می‌ترسد و هم هیجان دارد. تازه پشت میز هم نمی‌تواند بنشید و هی بالا و پایین می‌پرد...

منبع: ایسنا