تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: رقابت های علمی و تخصصی موجب ارتقای جسمی، مهارتی، فنی و دانشی معلمان تربیت بدنی می شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت های علمی و تخصصی موجب ارتقای مهارتی معلمان تربیت بدنی می شود

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: رقابت های علمی و تخصصی موجب ارتقای جسمی، مهارتی، فنی و دانشی معلمان تربیت بدنی می‌شود.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

رقابت های علمی موجب ارتقای مهارتی معلمان تربیت بدنی می شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از  استان همدان، حسین بابویی در آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی کشور در همدان اظهار کرد: برگزاری رقابت های علمی تخصصی از ماه ها قبل برنامه ریزی شده بود که استان همدان توانست  میزبان این دوره از مسابقات شود.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور بر عهده آموزش و پرورش است، افزود: با نگاهی بر سند تحول بنیادین برگزاری رقابت های ورزشی و علمی تخصصی رسالت اصلی حوزه تربیت بدنی است.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین در واقع به عنوان نقشه راه معلمان در سطوح مختلف است که بر پایه و محور اصلی تعلیم و تربیت تدوین شده است .

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام ساختارهای وزارت متبوع و سند تحول بنیادین این است که زمینه ای را فراهم کند که دانش آموزان تربیت شوند.

بابویی خاطرنشان کرد: اگر همه امکانات و زیر ساخت های لازم آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم باشد ولی از معلمان توانمند و با نشاط برخوردار نباشیم، موفق نخواهیم شد.

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در کنار دروس تربیت بدنی دروس مکمل هم وجود دارد، افزود: آموزش درس تربیت بدنی به همراه دروس مکمل خود به تربیت همه جانبه دانش آموزان کمک می کند.

وی گفت: آموزش معلمان تربیت بدنی در دستور کار جدی وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و بخشی از منابع خود را به توانمند کردن و آموزش معلمان تربیت بدنی اختصاص دادیم.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رقابت های علمی و تخصصی موجب ارتقای جمسی، مهارتی، فنی و دانشی معلمان تربیت بدنی می شود.

بابویی با بیان این که رقابت های علمی تخصصی در سال های آتی با انگیزه و قوت بیشتری برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری این گونه رقابت ها مورد توجه دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و به طور قطع سال آینده با قوت و بیشتری مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: معلمان تربیت بدنی در راستای محور برنامه های وزارت متبوع باید به بایدها و نبایدها توجه کنند به طوری که از کتاب راهنما برای آموزش استفاده کنند و ارزشیابی مستمر و پایانی برای دانش آموزان لحاظ کنند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش