تبیان، دستیار زندگی
اکبر اکسیر گفت: در کشور عزیز ما ایران شاعران بعد از مرگ زنده می شوند و خانواده محترم از این شهرت به لوح های تقدیر می رسند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شعر را بیماری خاص تلقی کنید

اکبر اکسیر گفت: در کشور عزیز ما ایران شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند و خانواده محترم از این شهرت به لوح‌های تقدیر می‌رسند.

بخش ادبیات تبیان
اکبر اکسیر

اکبر اکسیر، شاعر طنزپرداز گفت: در کشور عزیز ما ایران شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند و خانواده محترم از این شهرت به لوح های تقدیر می‌رسند و در افتخارات آبا و و اجدادی غرق می‌شوند. او طنازانه می‌گوید: من خود به ملیحه خانم سپرده‌ام که در گور من آب و نام و کنسرو بگذارد چرا که یقین می‌دانم بعد از مرگ زنده خواهم شد و طرفداران طنز یادی از من خواهند کرد!

اکسیر گفت: و اما پرسیده اند منبع درآمدتان چیست و شعر چقدر از زندگی تان را پوشش می دهد؟ از بابت شعر حدود ده یا پانزده درصد حق و التالیف به من اختصاص می یابد که آن هم، دوسالی است به علت رکود بازار شعر فراموش شده است. طراحی آرم هم با آمدن امکانات دیجیتالی توسط هر موبایل به راحتی انجام می‌گیرد  و دیگر نیازی به دست و ممیز و دیگران نیست و خلاصه اینکه منبع درآمدی در کار نیست.

اکسیر گفت: با برنامه ریاضتی ملیحه خانم 15 روز از ماه، نسیه می بریم و 15 روز بقیه را در ماه رمضان به سر می بریم و معتقدیم شاعر امروز نباید به دنبال مادیات باشد. او سمبل معنویات است و نباید از غم نان گلایه کند و آبروی فقر و قناعت را ببرد. من که نه ثروتی از پدر داشته ام نه پست و مقامی از دولت، با حقوق های نجومی جزو موجودات هوازی هستم. از طریق دم و بازدم زندگی ام را ادامه می دهم.از ملیحه و میهمان و نوه و... شرمنده ام. و این شرمندگی نشانه فروتنی من است.

او در پایان گفت: وزارت ارشاد و نهادهای فرهنگی چون بودجه ای ندارند و برنامه ای برای تامین زندگی آبرومندانه شاعران لذا من پیشنهاد دادم شاعران را زیر پوشش بهزیستی در آورند .از وزیر بهداشت هم طی مصاحبه ای خواستم شعر را بیماری خاص تلقی کند و این آخر عمری به داد شاعران کشور گل و بلبل برسد که به قول فردوسی، مدیر کل موسسه اعتباری شعر مشهد: مصیبت بود پیری و نیستی!


منبع: هنر آنلاین