تبیان، دستیار زندگی
ند یك مقام مسوول در حوزه علمیه نجف گفت: در حوزه علمیه نجف و كربلا بیش از 5 هزار طلبه مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.  حاج شیخ صادق، مسئول پرداخت شهریه حوزه علمیه نجف در دیدار با مسولان حوزه علمیه خراسان با بیان این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در حوزه علمیه نجف و كربلا بیش از 5 هزار طلبه مشغول به تحصیل علوم دینی هستند

یك مقام مسوول در حوزه علمیه نجف گفت: در حوزه علمیه نجف و كربلا بیش از 5 هزار طلبه مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

حاج شیخ صادق، مسئول پرداخت شهریه حوزه علمیه نجف در دیدار با مسولان حوزه علمیه خراسان با بیان این مطلب افزود: حوزه علمیه كهن نجف اولین حوزه جهان اسلام بشمار می رود.

وی افزود: این حوزه، پس از یك دوره چندین ساله تا سقوط صدام مسدود بود و طلاب بدون هیچ گونه برنامه ای در حد بضاعت این حوزه تحصیلی می نمودند. اما به بركت وجود مقدس حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و علمای اعلام مجددا بازگشایی و فعالیت خود را آغاز نموده و هم اكنون دروس خارج و سطح توسط اساتید معظم تدریس می گردد.

وی گفت: در حال حاضر در حوزه علمیه نجف و كربلا و مدارس تابعه بیش از 5 هزار طلبه خواهر و برادر مشغول به تحصیل علوم دینی می باشند و از مزایای شهریه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و خدمات دیگر از قبیل وام قرض الحسنه و اجاره مسكن بهره مند هستند.

وی خاطر نشان كرد: هیات اعزامی از نجف، طی بازدید از حوزه های علمیه قم و مشهد مقدس، جهت همفكری و اخذ تجارب مدیریتی این حوزه ها وارد عمل شده است تا در آینده بتوانیم حوزه علمیه نجف را كه قدمت هزار ساله دارد از جهت آموزشی، پژوهشی، پذیرش، امتحانات، سیستم اداری، مدارس، خدمات رسانی، ساماندهی و با برنامه ریزی درازمدت، شاهد شكوفایی و بالندگی مجدد این حوزه باشیم.

وی در پایان از مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان ادامه این نشست ها را جهت تضارب آراء و تبادل تجارب خواستار شد.