تبیان، دستیار زندگی
عالم فرزانه آیت الله روح الله شاه آبادی، فرزند آیت الله العظمی حاج شیخ محمد علی شاه آبادی از شاگردان خاص امام خمینی(ره) دعوت حق را لبیک و به دیار باقی شتافتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی دار فانی را وداع گفت

انا لله و انا الیه راجعون

عالم فرزانه آیت الله روح الله شاه آبادی، فرزند آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ محمد‌علی شاه‌آبادی از شاگردان خاص امام خمینی(ره) دعوت حق را لبیک و به دیار باقی شتافتند.

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان
آیت الله روح الله شاه آبادی

آیت الله روح الله  شاه آبادی  سالهای متمادی در حوزه های علمیه تهران ، قم  و نجف اشرف در محضر آیات عظام بروجردی، سیداحمدخوانساری ، سیدمحمدتقی خوانساری، علامه طباطبایی ، آیت الله خویی، حجت و اراکی «رحمت الله علیهم»   زانوی شاگردی بر زمین زد و  ۲۰ سال شاگرد حضرت امام خمینی(ره) بود و سالهای طولانی نیز خود به تربیت طلاب علوم دینی همت گمارد.

ایشان علاوه بر تدریس فقه و تفسیر، شاگردان را به سیر الی الله و بهره مندی از مقام ولایت کبری رهنمون می کرد و از برکت انفاس والایش بسیاری از مومنان متنعم می شدند، به گونه ای که قریب به چهار دهه قائم الیل و صائم النهار بودند.

وی در جریان نهضت اسلامی همواره همراه امام خمینی بود و پیشینه مبارزات ایشان به قبل از سال ۴۲ و سعی بلیغ در زمینه سازی حضور امام خمینی در عراق منتهی می شود.

ایشان پس از اخراج از عراق توسط رژیم بعث و بازگشت به ایران در قم مستقر شده و به تربیت طلاب در حوزه علمیه قم همت گمارد و تاکنون نیز برکت دعاهایشان بسیاری از مومنان متنعم کرده است.

مراسم تشییع

همزمان با سالروز شهادت امام باقر علیه‌السلام پیکر پاک آیت‌الله حاج آقا روح‌الله شاه‌آبادی، فردا سه شنبه مورخ 96/6/7 ساعت 17:30  از مسجد امام حسن عسگری علیه‌السلام قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، تشییع می گردد.

مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد بزرگ امام حسن عسگری علیه‌السلام برقرار می باشد.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.