تبیان، دستیار زندگی
برخی بیماری هایی نظیر بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن می تواند یکی از دالیل سقط جنین باشد. این بیماری گرچه شایع است اما در برخی موارد تشخیص داده نمی شود و در نتیجه بدون درمان باقی می ماند. از جمله نشانه های ابتلا به این
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوراکی‌هایی متهم به تسهیل سقط جنین!

برخی بیماری هایی نظیر بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن می تواند یکی از دالیل سقط جنین باشد. این بیماری گرچه شایع است اما در برخی موارد تشخیص داده نمی شود و در نتیجه بدون درمان باقی می ماند. از جمله نشانه های ابتلا به این بیماری، اسهال شدید و لاغری است. این ناراحتی می تواند بر تخمک گذاری نیز تاثیر گذاشته و عامل ناباروری یا ســقط جنین باشــد.

بخش تغذیه تبیان
سقط جنین، خوراکی ها، نوشــیدنی هــای کافئین دار

خانم هایی که مبتلا به این ناراحتی هستند با دریافت رژیم بدون گلوتن می توانند از بروز سقط پیشگیری کنند. از جمله مواد غذایی دیگری که گاهی احتمال ســقط را افزایش می دهد، مصرف قهوه اســت. احتمال سقط در صورتی که میزان مصرف کافئین در روز از 250 میلی گرم یا دو فنجان قهوه بالاتر برود، به شدت افزایش می ‌یابد. نکته دیگر این که باید متوجه مصرف کافئین پنهان هم بود. این کافئین در چای، برخی نوشابه ها و شکلات وجود دارد. پرهیز از مصرف محصولات حاصل از شــیر غیرپاستوریزه مانند بستنی‌های ســتنی یا لبنیات محلی. شیرغیرپاستوریزه می تواند حاوی نوعی باکتری باشــد که از جفت عبور می کند و باعث بروز عفونت و مسمومیت خونی در جنین میشود. کمبود ویتامین‌های گروه ب به خصوص اســید فولیک یکی از عوامل خطر مهم بروز سقط جنین است. مصرف منابع کافی این ویتامین‌ها برای پیشگیری از سقط جنین ضروری است. در دوره بارداری به مادر توصیه می شود که به خوراک خود توجه کند و برخی نکات تغذیه ای را رعایت کند:

-محدودیت و کاهش مصرف غذاهای دریایی که حــاوی مقادیر زیاد جیــوه هســتند مانند ماهی دودی و ماهی تن.

- خــودداری ازمصرف زیــاد نوشــیدنی هــای کافئین دار و گازدار مثل قهوه، چای و نوشابه ها.

- مصــرف تخم مــرغ در حالتی که ســفیده و زرده آن کامال پخته شده و سفت شده باشــد.چون مصرف خام یــا حالــت نیمروی عسلی آن زیان آور است.

- پرهیــز از مصرف زیــاد مــواد قندی ماننــد شــیرینی و شکالت.


منبع: ماهنامه کودک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.