تبیان، دستیار زندگی
ان شماری از مدیران حوزه علمیه نجف به منظور استفاده از تجارب مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با مسوولان این مركز به بحث و تبادل نظر پرداختند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسا، در نشست مشترك مسوولان حوزه علمیه نجف و خراسان،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست مشترك مسؤولان حوزه علمیه نجف با مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان

شماری از مدیران حوزه علمیه نجف به منظور استفاده از تجارب مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با مسوولان این مركز به بحث و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسا، در نشست مشترك مسوولان حوزه علمیه نجف و خراسان، مسؤول پرداخت شهریه حوزه علمیه نجف اظهار داشت: حوزه علمیه نجف اولین حوزه جهان اسلام به شمار می‌رود.
وی افزود: این حوزه پس از یك دوره چندین ساله تا زمان سقوط صدام مسدود بود و طلاب بدون هیچ گونه برنامه‌ای در حد بضاعت این حوزه تحصیل می‌نمودند. این حوزه در حال حاضر فعالیت خود را از سر گرفته وهم اكنون دروس خارج و سطح تدریس می‌گردد.
این مقام مسوول حوزوی تصریح كرد: در حال حاضر در حوزه علمیه نجف و كربلا و مدراس تابعه پنج هزار طلبه خواهر و برارد مشغول تحصیل علوم اسلامی می‌باشند.
وی خاطر نشان كرد: ما پس از حضور در به حوزه‌های علمیه قم و مشهد مقدس برای همفكری و اخذ تجارب مدیریتی با مسوولان این دو حوزه نشست هایی برگزار كردیم تا در آینده بتوانیم حوزه علمیه نجف را از جهت آموزشی، پژوهشی، پذیرش، امتحانات، سیستم اداری، مدارس، خدمات رسانی، ساماندهی و برنامه‌ریزی دراز مدت به رشد و شكوفایی برسانیم.
در ادامه مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با خیر مقدم، گزارشی از وضعیت مدیریتی، آموزشی و ساختار حوزه علمیه مشهد ارایه كرد و خطاب به مسؤولان حوزه علمیه نجف اظهار داشت: امیدواریم با كوله‌باری از معرفت و عرفان و ره توشه‌های معنوی از جوار مرقد شریف حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) عازم دیار خود شوید و خدمتگزار حوزه باشید.
حجت الاسلام والمسلمین اكبر فرجام، محوریت حوزه علمیه نجف را مد نظر قرار داد و خاطر نشان كرد: با تلاشی كه شخصیت‌های برجسته جهان تشیع همانند شیخ طوسی (ره) داشتند، تحصیل كرده‌های نجف در ایران همواره می‌درخشیدند.
وی اظهار امیدواری كرد پس از گذشت یك دوره از حاكمیت ظلم و ستم بعثی‌ها در سرزمین عراق، رونق، شكوه و عظمت حوزه علمیه نجف با تلاش مراجع تقلید و دست اندركاران به این حوزه مقدس باز گردد و این سفر وسیله‌ای برای همكاری و ارتباط بیشتر حوزه‌های علمیه تشیع نجف و خراسان باشد.
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان خطاب به مسوولان حوزه علمیه نجف گفت: می‌توانید برای آشنایی بیشتر با سیستم كاری این حوزه با مسؤولان اداری مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان و مدرسه علمیه عالی نواب، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مركز جهانی علوم اسلامی و مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) ارتباط و دیدار داشته باشید.