تبیان، دستیار زندگی
آرد را در تابه ای ریخته، روی حرارت ملایم هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود و به اصطلاح آرد بو داده شود. وقتی که رنگ آن شروع به تغییر کرد، کره را اضافه کرده و باز خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود؛ سپس تابه را از روی حرارت بردارید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با روش تهیه رنگینک با طعم شکلات

آرد را در تابه‌ای ریخته، روی حرارت ملایم هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود و به اصطلاح آرد بو داده شود. وقتی که رنگ آن شروع به تغییر کرد، کره را اضافه کرده و باز خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود؛ سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

رنگینک با طعم شکلات

زمان تهیه: ۳۰ دقیقه

زمان پخت: ۴۵ دقیقه

مواد لازم

مواد اصلی:

پودر قند: ۱/۲/۳ پیمانه

آرد گندم: ۳.۵ پیمانه

کره: ۱/۱/۳ پیمانه

پودر هل: ۱ قاشق مرباخوری

پودر زنجبیل: ۱ قاشق مرباخوری

مواد میانی:

گردو خردشده: ۱ پیمانه

خرما: ۳۵۰ گرم

پودر دارچین: ۱ قاشق سوپ‌خوری

روغن مایع: ۱ قاشق سوپ‌خوری

مواد لازم برای تزیین:

پودر قند: ۱/۲ پیمانه

شکلات سفید: ۱۵۰ گرم

پودر پسته: ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه:

1- آرد را در تابه‌ای ریخته، روی حرارت ملایم هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود و به اصطلاح آرد بو داده شود. وقتی که رنگ آن شروع به تغییر کرد، کره را اضافه کرده و باز خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود؛ سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

۲- پودر قند، پودر هل و پودر زنجبیل را با یکدیگر مخلوط کرده و الک کنید. بعد آن‌ها را با آرد و کره مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا همه جای آرد و کره شیرین و مزه‌دار شود.

۳- خرماها را شسته و هسته‌هایشان را بیرون آورید و چرخ کنید یا در دستگاه غذاساز بریزید تا به شکل یک پوره یکدست درآید گردوی خرد شده، دارچین و روغن مایع را هم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

۴- آرد بو داده را به دو قسمت تقسیم کنید. بعد یک کاغذ روغنی روی سطح کارتان پهن کنید و یک قسمت آرد و کره را با وردنه روی کاغذ باز کنید. قطر مناسب برای این لایه نیم سانتی‌متر است. حالا مخلوط خرمای چرخ کرده را روی آن پهن کنید و با پشت دست یا قاشق فشرده کنید. لایه سوم هم آرد بو داده و کره است. حال با پشت قاشق لایه‌ها را فشار دهید تا سطح صافی به دست آید و هر سه لایه خوب به هم بچسبند.

۵- پودر قند را روی مواد الک کنید تا روی آرد را بپوشاند. شکلات سفید را به روش بن ماری آب کنید و روی سطح مواد بریزید تا یکدست شود و روی مواد زیرین را بپوشاند. بعد با پودر قند و پودر پسته تزئین کنید. با چاقوی تیزی شیرینی‌تان را به شکل دلخواه برش زده و در ظرف مورد نظرتان بچینید.


منبع: پاپیون

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.