تبیان، دستیار زندگی
اغلب تصور می شود برای داشتن شخصیت جذاب یا اصطلاحاً فرهمند باید کارهای بزرگی انجام داد. اما با کارهای کوچک و پیش پاافتاده می توان در نگاه دیگران به عنوان فردی جذاب یا «کاریزماتیک» ظاهر شد. به بیانی ساده تر، آنچه ما را از دید اطرافیان متم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه جذاب باشیم ؟

اغلب تصور می‌شود برای داشتن شخصیت جذاب یا اصطلاحاً فرهمند باید کارهای بزرگی انجام داد. اما با کارهای کوچک و پیش پاافتاده می‌توان در نگاه دیگران به عنوان فردی جذاب یا «کاریزماتیک» ظاهر شد. به بیانی ساده‌تر، آنچه ما را از دید اطرافیان متمایز می‌سازد، همین کارهای کوچکی است.سوالی که در این خصوص مطرح می‌شود آن است که چگونه می‌توان در کوتاه‌ترین مدت توجه دیگران را به خود جلب کرد؟

بخش خانواده ایرانی تبیان
جذابیت، احترام گذاشتن، قضاوت، لبخند زدن، زیبایی

اقداماتی که در ادامه معرف حضورتان قرار می‌گیرند، گرچه در نگاه اول کم‌اهمیت به نظر می‌رسند، اما بسیار تاثیرگذارند. فراموش نکنید کارهای ساده و کوچک راحتتر به خاطر سپرده می‌شوند.

اگر می‌خواهید به جذابیت خود بیافزایید، اقدامات زیر را هرگز فراموش نکنید:

لباس مناسب بر تن کنید

کمتر کسی می‌تواند تاثیر لباس را بر ذهنیت افراد نادیده بگیرد. مردم از روی ظاهرتان در مورد شما قضاوت می‌کنند. لباس را متناسب با موقعیت و مکان انتخاب کنید.

وقت‌شناس باشید

زمانی که دیر به قراری می‌رسید در واقع به افراد اجازه می‌دهید راجع به شما قضاوت کنند. همین کافی است تا از جذابیت‌هایتان کاسته شود.

به دیگران احترام بگذارید

منظور از "دیگران" همه افراد، از پیر و جوان گرفته تا اعضای خانواده و همکاران است. این کار کمی دشوار است؛ به خصوص در مواقعی که با افرادی روبه‌رو می‌شوید که ممکن است طرز فکر و رفتارشان چندان باب میلتان نباشد.

در اکثر مواقع لبخند بزنید

لبخند قابل سرایت است. اصولاً زمانی که یک رهگذر به شما لبخند می‌زند، شما نیز با لبخند به او پاسخ می‌دهید. دیدن چهره‌های بشاش و شادمان امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

واضح صحبت کنید و ارتباط چشمی را فراموش نکنید

زیرلبی صحبت کردن یا رو برگرداندن از افراد هنگام صحبت کردن با آنان قرار نیست حس خوبی را به آنها انتقال دهد. با افراد ارتباط چشمی برقرار کنید و جملات را درست ادا کنید تا این ذهنیت را در آنان ایجاد کنید که درگیر موضوع بحث شده‌اید.

تن صدای خود را کنترل کنید

یکی از نکات ضروری که باید همواره به خاطر داشته باشید، ماهیت صحبت کردن است. برخی از افراد هستند که در درون خود احساس ناامنی می کنند و به راحتی نمی توانند تعریف و تشکر دیگران را پذیرا شوند. در مورد یک چنین افرادی بیشتر باید دقت کنید و روان و سلیس با آنها صحبت کنید. اگر تمایل داشتید به آنها بگویید که “امروز زیبا شده اید” تن صدایتان باید همانطوری باشد که می گویید:

“امرور روز زیبایی است.” هر گونه تغییر در تن صدا و نحوه بیان کردن آن، این شک را در آنها بوجود می آورد که گفته های شما از سر صدق و درستی نیست. می توانید برای تمرین، صدای خود را روی نوار ضبط کنید و چند مرتبه آنرا گوش کنید تا متوجه هر گونه تغییری بشوید.

از خودتان سوال کنید که صدای شما نشان می دهد که از روی صداقت صحبت می کنید؟ تا زماینکه به یک عبارت خالصانه و صادقانه نرسیده اید، به ظبط کردن صدای خود ادامه دهید.

با صداقت از دیگران تعریف و تمجید کنید

این کار خصوصاً در ارتقای عزت نفس دیگران نقش مهمی را بازی می‌کند. چیزهایی که خوشتان می آید را انتخاب کنید و در هر شرایطی به آنها اشاره داشته باشید. اگر از کاری و یا از کسی خوشتان می آید راهی برای بیان آن پیدا کنید و فوراً به آن اشاره کنید.

اگر برای انجام این کار بیش از اندازه صبر کنید، ممکن است حرف های شما قدری ریاکارانه جلوه کنند. زمانیکه احساس می کنید با تشویق های خود می توانید زمینه پیشرفت را برای آنها فراهم آورید، حتماً این کار را انجام دهید و از آنها تعریف کنید.

اگر احساس می‌کنید که چیزی در مورد فردی تغییر پیدا کرده است (به عنوان مثال مدل مو، طرز لباس پوشیدن و .. به آن توجه کنید و چیزی را که در مورد آن خوشتان آمده، به زبان بیاورید. اگر مستقیماً سوالی می‌پرسید، با خوشرویی آنرا بیان کنید و سپس سوال خود را با یک تعریف بجا به پایان برسانید.

ارتباط برقرار کنید

هنگامیکه با فرد دیگری روبرو می شوید، با چشم های خود با او ارتباط برقر کنید، سرتان را به نشانه تائید تکان دهید، لبخند بزنید و شادی خود را به او انتقال دهید. اصلاً نگران عکس العمل فرد مقابل نباشید و البته در عین حال باید به یاد داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید.


منابع : تک ناز / باشگاه خبرنگاران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.