تبیان، دستیار زندگی
کتاب «مبارزه با مرگ پیشه من است» نوشته فرانک جی. اسلوتر با ترجمه پرویز شهدی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پزشکی که طبابت را برای نوشتن رها کرد

کتاب «مبارزه با مرگ پیشه من است» نوشته فرانک جی. اسلوتر با ترجمه پرویز شهدی منتشر شد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
مبارزه با مرگ پیشه من است

فرانک جی. اسلوتر، نویسنده مشهور آمریکایی در واقع پزشکی است که این حرفه را رها کرده و پی نویسندگی رفته و در این راه هم موفقیت‌هایی کسب کرده است. البته فعالیت‌های پزشکی در بیشتر آثار او وجود دارد و همواره شخصیت اصلی داستان و یا یکی از شخصیت‌های مهم آن، یک پزشک است و داستان بر محور تلاش‌های او می‌چرخد.

تِم انسانی و آرمان‌های والایی که کمر به خدمت بشریت بسته است، ایجاز در گفتار و توصیف صحنه‌ها، قدرت کلام و چهره‌پردازی‌هایی شگفت و انسان‌های خوب و بدی که در هر جامعه‌ای وجود دارند، همه عواملی است که داستان پرکشش «مبارزه با مرگ پیشه من است» را در قالب یک کتاب، به وجود آورده است.

موضوع اصلی داستان، آمریکای پیش از جنگ و جامعه پزشکی آن، دسیسه‌بازی‌ها و نیرنگ‌های طبقه ثروتمند و سیاست‌باز و در نتیجه بی‌اعتنایی به اصول اخلاقی و انسانی برای تسلط بر حرفه‌ای است که شریان حیاتی هر جامعه و هر ملتی به شمار می‌رود.

این کتاب در واقع سرگذشت مبارزه‌ها، فداکاری‌ها و از جان‌گذشتگی‌های عده‌ای انسان پاک‌باخته و صمیمی است که هدفشان نجات جان انسان‌ها به ویژه انسان‌های فقیر و تهیدست، از چنگال مرگ و بیماری است و شعارشان این است: چون هر انسانی حق حیات دارد، پس باید تتلاش کرد که هیچ فردی بیهوده و بر اثر سهل‌انگاری جانش را از دست ندهد.

کتاب ۵۹۲ صفحه‌ای «مبارزه با مرگ پیشه من است» نوشته فرانک جی. اسلوتر با ترجمه پرویز شهدی در شمارگان ۵۰۰ نسخه و با بهای ۵۵ هزار تومان از سوی نشر به سخن و انتشارات مجید منتشر و روانه بازار کتاب شده است.


منبع: مهر